برگزاری مراسم جشن زادروز عبدالله اوجالان و تأسیس پژاک در شهر استکهلم

​​​​​​​٧٢مین زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ١٧مین سالگرد تأسیس پژاک با برپایی مراسمی شایسته در شهر استکهلم گرامی داشته شد.

روز گذشته با حضور میهن‌دوستان کورد ساکن استکهلم و حومه مراسم بزرگداشت زادروز عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و سالروز تأسیس پژاک بر پا شد.

مراسم با یک دقیقه سکوت به پاس رشادت‌های جانباختگان راه آزادی کورد و کوردستان آغاز شد. سپس سازماندهی پژاک در سوئد بیانیه‌ای را قرائت کرد. در ادامه سیامند معینی رئیس مشترک پژاک از طریق شبکه مجازی zoom سخن گفت. معینی زادروز رهبر آپو و سالروز تأسیس پژاک را تبریک گفته و اعلام کرد:"امروز روزی بسیار مهم است. روز ظهور اندیشه‌ای تازه، فلسفه‌ای نوین، روز تولد شخصیتی است که معمار پارادایم تازه برای برساخت زندگی آزاد و دمکراتیک است. به همین دلیل این روز را به رهبر آپو و تمامی انسان‌های آزادیخواه شادباش می‌گویم."

معینی سپس افزود:"سال ٢٠٠۴ در روزی چون امروز، پژاک با فکر و فلسفه‌ای تازه در روژهلات کوردستان تأسیس شد. پژاک بر مبنای افکار و ایده‌های رهبر آپو به سرچشمه امید خلقمان در روژهلات کوردستان و ایران مبدل شد. همه امروز می‌دانند که دیگر مرحله سرآغاز سده ٢٠ به پایان رسیده است. خلقمان دیگر دارای حزب خود و اراده خود است. به همین دلیل بسیار مفتخریم مبارزاتمان را در حزبی ادامه می‌دهیم که تاریخ را رقم می‌زندو همزمان به منبع امید خلق کورد در جغرافیای ایران مبدل گشته است.

رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره خلق نیز در شبکه zoom پیامی را قرائت کرد. کارتال نخست زادروز رهبر آپو و سالروز تأسیس پژاک را تبریک گفت.

کارتال به جایگاه پژاک همچون پیشاهنگ خلق کورد در روژهلات کوردستان و اریان اشاره کرده و خواستار گسترش سازماندهی خلق کورد شد.

در ادامه گروه رقص جوانان زاگرس که متشکل از جوانان کورد جنبش فرهنگ در استکهلم سوئد می‌باشند روی صحنه رفتند.

این مراسم با رقص و پایکوبی به پایان رسید.