برنامه‌ی اصلی ما راهپیمایی تاریخی آزادی رهبر آپو است

تَو-چاند اروپا طی بیانیه‌ای مکتوب تاکید کرد: تا ۱۷ فوریه‌ی ۲۰۲۴ برنامه‌ی اصلی ما راهپیمایی تاریخی آزادی رهبر آپو است.

 تَو-چاند اروپا طی بیانیه‌ای مکتوب با عنوان «آزادی رهبر آپو، آزادی ماست» از راهپیمایی طولانی مدت حمایت کرد و در چارچوب «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد» گفت: «تمامی هنرمندان و مبارزان فرهنگی میهن‌دوست برای آزادی جسمانی رهبر آپو فریاد برآورند، برای حل سیاسی مسئله‌ی کورد همراه خلق خود باشیم.»

در آغاز بیانیه گفته شده است: «فکر می‌کردند با دستگیری رهبر آپو، مبارزات آزادی خلق کورد از بین خواهد رفت و چیزی به اسم مسئله‌ی کورد وجود نخواهد داشت تا آن‌ها را به دردسر بیاندازد. اما نه رهبر آپو و نه جنبش آپویی را به درستی مورد مطالعه قرار داده بودند.»

در ادامه ذکر شده است: «۲۵ سال است که خلق کورد و دوستانشان به طور مستمر به مبارزه می‌پردازند و خنثی شدن برنامه‌ی توطئه‌‌گران را ثابت می‌کنند. ۲۵ سال است که دولت اشغال‌گر ترکیه با تایید هم پیمانانش و در مقابل دیدگان آن‌ها، انزوایی غیر اخلاقی را علیه رهبر آپو اجرا می‌کند. ۲۵ سال است که از تنها راه‌حل‌ دمکراتیک جلوگیری می‌کنند.»

در ادامه‌ی این بیانیه به نسل‌کشی و وحشی‌گری دولت اشغال‌گر ترکیه و استفاده از سلاح‌های ممنوعه که دولت‌های سرمایه‌داری تقدیمش می‌کنند تا علیه خلق کورد و مبارزان کورد از آن استفاده کنند، اشاره شده است.

در پایان به این اشاره شده است که باید به عنوان هنرمندان پیشگامی این فعالیت‌ها را برعهده بگیرند و گفته شده است: «لازم است در این روز و این فعالیت تاریخی تمامی هنرمندان و مبارزان فرهنگی میهن‌دوست، همراه خلق خود باشیم، برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فریاد برآوریم، برای حل سیاسی مسئله‌ی کورد همراه خلق خود باشیم.

ما در ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ تمامی برنامه‌های خود را متوقف خواهیم کرد زیرا در این روز تنها یک برنامه داریم و آن نیز فعالیت تاریخی است که برای آزادی رهبر آپو برگزار می‌شود.»