در تحصن این هفته در مقابل سازمان ملل به اعدام جوانان کورد اعتراض شد

در تحصن برای آزادی جسمانی عبدالله اوجالان که چهارشنبه هر هفته در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار و ادامه دارد، به اعدام چهار جوان کورد توسط دولت ایران اعتراض شد.

در چارچوب کارزار «زمان آزادی فرا رسیده است»، کوردهای خواهان آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ هر چهارشنبه در میدان ملل متحد، محل دفتر سازمان ملل متحد، دست به تحصن می‌زنند.

این هفته با یک دقیقه سکوت به یاد جوانان کورد محسن مظلوم، محمد فرامرزی، وفا آذربار و پژمان فاتحی که روز دوشنبه توسط نیروهای دولت ایران اعدام شدند، آغاز شد.

ابراهیم یوکسل به نمایندگی از کمیته اقدامات با ارائه اطلاعاتی درباره شکنجه مطلق علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفت: «در حالی که انزوای غیرانسانی بر رهبر ما روز به روز افزایش می‌یابد، حملات علیه مردم کورد و کوردستان نیز به همان میزان افزایش یافته و همچنان ادامه دارد.

یوکسل به اعتصاب غذای زندانیان در زندان‌ها برای شکستن انزوا و تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درود فرستاد و همچنین به روند توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه ۱۹۹۸ اشاره کرد.

یوکسل از سکوت نیروهایی که در آن زمان در راس توطئه بودند در برابر حملات امروز علیه مردم کورد در چهار بخش کوردستان انتقاد کرد.

یوکسل با بیان اینکه برای تضمین موفقیت کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» به رهبری دوستان کورد که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ در سطح جهانی راه‌اندازی شد، به عنوان مردم کورد و دوستانشان در میدان‌ها حضور خواهند داشت. وی همچنین خواستار شرکت در راهپیمایی طولانی که اینترناسیونالیست‌ها بین روزهای ۱۰ تا ۱۵ فوریه از بازل تا استراسبورگ برگزار خواهند کرد و راهپیمایی مرکزی که در ۱۷ فوریه در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود، شد.

پس از پایان سخنرانی یوکسل، کوردها با سردادن شعارها به تحصن خود ادامه دادند.