فراخوان فَد-کورد برای شرکت در راهپیمایی ۱۷ فوریه

سَیران باتمان و مَندرس جان‌بَگ، روسای مشترک فدراسیون کوردستانیان آزاد در آلمان شرقی (فَد-کورد) گفتند: «بیایید با روحیه مشارکت همه‌جانبه در راهپیمایی ۱۷ فوریه به کلن برویم.»

سَیران باتمان و مندرس جان‌بَگ، روسای مشترک فدراسیون کوردستانیان آزاد آلمان شرقی (فَد-کورد) خواستار شرکت «با روحیه همه‌جانبه» در راهپیمایی مرکزی که در ۱۷ فوریه در شهر کلن برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود، شدند.

در این بیانیه که روسای مشترک مجلس خلق کورد وابسته به فدراسیون نیز حضور داشتند، خاطرنشان شد که ۳۵ ماه است که از وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که به مدت ۲۵ سال است در شرایط انزوای شدید به سر می‌برد اطلاعی دریافت نمی‌شود.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که جامعه جهانی در برابر انزوا که به شکنجه سیستماتیک تبدیل شده سکوت کرده است و اعلام شده است که این وضعیت نگران‌کننده است که کمیته پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) از روز بازدید اخیرش تا به حال هیچ گزارشی در مورد آن را منتشر نکرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در چارچوب کمپین "آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد" که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ در سطح جهانی راه‌اندازی شد، ما راهپیمایی مرکزی کلن را در ۱۷ فوریه به همراه تمامی مجامع، کمیسیون‌ها و کمون‌های خود و دوستان وابسته به فدراسیون کوردستانیان آزاد آلمان شرقی با روحیه بسیج سازماندهی کرده و حضور خواهیم یافت. صدها هزار نفر به کلن خواهیم رفت. برای شکستن انزوا و تحقق آزادی جسمانی رهبر آپو همه را به مشارکت در راهپیمایی فرامی‌خوانیم.»