هزاران نفر برای مشارکت در «راهپیمایی آزادی» در تولون فراخوان دادند

تحت پیشگامی ت‌ج‌ش و تَکوژن، هزاران نفر در تولون فرانسه گرد هم آمدند و راهپیمایی کردند.

هزاران نفر در تولون به پشاهنگی جوانان اعضای جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) و جنبش زنان جوان مبارز (تکوژن) برای اعتراض به توطئه ۱۵ فوریه گرد هم آمدند و راهپیمایی کردند. میهن‌دوستان از شهر مارسی و دراگینیون نیز در این راهپیمایی شرکت کردند.

مهمت کایا، که از طرف ت‌ج‌ش قبل از راهپیمایی صحبت کرد گفت: «رهبر آپو در انزوای مطلق تشدید شده است. رهبر آپو با مقاومتی باورنکردنی مبارزه می‌کند. مردم کورد و همه جوانان کورد مسئولیت بزرگی برای تأمین آزادی جسمانی رهبر آپو دارند.» کایا خواستار شرکت در راهپیمایی طولانی که در ۹ فوریه در مانهایم آلمان آغاز می‌شود شد.

کایا گفت: «با روحیه مشارکت همه‌جانبه در کمپین «آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل مسئله کورد» که از ۱۰ اکتبر آغاز شده است، از همه مردم کورد دعوت می‌کنیم تا از رهبر آپو حمایت کنند و به راهپیمایی طولانی بپیوندند. به همین دلیل می‌گوییم تا آزادی جسمانی رهبر آپو به دست نیاید، با تمام وجود در مناطق خواهیم بود و میدان‌ها را ترک نخواهیم کرد.»

جمعیت بنری به زبان فرانسوی «ما توطئه ۱۵ فوریه را محکوم می‌کنیم» باز کردند و با پرچم‌های پ‌ک‌ک و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مشعل راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «زنده باد مقاومت گریلا»، «بدون رهبری زندگی ممکن نیست»، «زنده باد آزادی» سر داده شد.

مسیر راهپیمایی آزادی به شرح زیر است:

۰۹/۰۲/۲۰۲۴- گردهمایی- مانهایم

۱۰/۰۲/۲۰۲۴-  روز اول- مانهایم HBF

۱۱/۰۲/۲۰۲۴-  روز دوم- هایدلبرگ – هاکنهایم

۱۲/۰۲/۲۰۲۴-  روز سوم- هومبورگ – هامبورگ – کرکل

۱۳/۰۲/۲۰۲۴-  روز چهارم- کرکل

۱۴/۰۲/۲۰۲۴-  روز پنجم-  زاربروکن

۱۵/۰۲/۲۰۲۴-  روز ششم- استراسبورگ

۱۶/۰۲/۲۰۲۴-  روز هفتم-  کنفرانس استراسبورگ