تصویر

جشنواره زنان زیلان به پایان رسید

جشنواره زنان زیلان پس از هنرنمایی گروه‌های موزیک و رقص با شعار ‌‌«ژن ژيان آزادی» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.

۱۸مین جشنواره زنان زیلان

جشنواره زنان زیلان که از سوی اتحاد زنان کورد دراروپا (ی‌ژ‌ک-اروپا) با شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌«با ژن ژيان آزادی، پیش به سوی انقلاب زنان» برگزار شده بود، پس از سخنرانی‌ها و هنرنمایی‌های فرهنگ و کنسرت موزیک به پایان رسید.

فرماندهی یگان‌های مدافع زنان شنگال ‌(ی‌ژ‌ش)، هِزا شنگالی در این جشنواره سخنرانی کرد، به مشارکت کنندگان در این جشنواره درود فرستاد و گفت‌:‌ ‌«من درودهای اهالی و کوهستان شنگال را برای شما آوردم. من به عنوان یکی از اعضای ی‌ژ‌ش، جشنواره زنان زیلان را تبریک می‌گویم. به مبارزه و مقاومت گریلاهای ‌ه‌پ‌گ و یژا استار درود می‌فرستم. در سال ۲۰۱۴ خط خیانت،‌ جامعه ایزدی را بی دفاع رها کرد. گریلاهای آزادی‌بخش ‌ه‌پ‌گ‌ و یژا استار از کوهستان‌های کوردستان برای کمک و دفاع از جامعه ایزدی آمدند. در نتیجه مقاومت و مبارزه در شنگالن نیروهای خوددفاعی تشکیل شدند. یگان‌های مقاومت شنگال ‌‌‌‌‌‌‌(ی‌ب‌ش) و یگان‌های مدافع زنان شنگال ‌(ی‌‌ژ‌ش) امروز از اهالی شنگال و کوهستان شنگال،‌ دفاع می‌کنند. جامعه ایزدی امروز در خط مقاومت زیلان از خود محافظت می‌کند و حیات خویش را ایجاد می‌نماید.‌‌»

پس از سخنرانی هزا شنگالی، کنشگر محیط زیست آمریکای جنوبی، لولتینا رَخیشنان یک هنرنمایی با سمبل‌ حیات و طبیعت به حضار پیشکش نمود.

این جشنواره با کنسرت گروه‌های موسیقی و رقص تداوم یافت و زنان با اشتیاق به رقص و پایکوبی پرداختند، این جشنواره با سردادن شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«زنده‌باد رهبرآپو» به پایان رسید.