ج‌ی‌ک: بیایید با روحیه مشارکت همه‌جانبه به راهپیمایی کلن بپیوندیم

جامعه اسلامی کوردستان (ج‌ی‌ک) خواستار شرکت در راهپیمایی مرکزی شد که در ۱۷ فوریه در شهر کلن آلمان، «با روحیه مشارکت همه‌جانبه» برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود.

حافظ احمد تورهالی رئیس ج‌ی‌ک و سیدهای کوردستان عضو ج‌ی‌ک خواستار شرکت «با روحیه مشارکت همه‌جانبه» در راهپیمایی مرکزی که در ۱۷ فوریه در کلن برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود، شدند.

حافظ احمد تورهالی بر لزوم مشارکت صدها هزار کورد برای حمایت از رهبرشان به این منطقه تاکید کرد و گفت: «کشور ما قرن‌هاست که تحت اشغال بوده است. مردم ما قرن‌هاست که تحت ظلم و ستم اشغالگران بوده‌اند. دولت ترکیه پس از قیام شیخ سعید روستا به روستای میهن ما را اشغال کرد. در عین حال جنبش شیخ سعید در ماه فوریه با تحریک و خرابکاری مواجه گردانده شد. با توطئه مواجه شد. فوریه برای مردم کورد ماه سیاهی است. بار دیگر توطئه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ماه فوریه عملی شد. او در همان تاریخ و در همان روز شیخ سعید به اعدام محکوم شد.»

تورهالی افزود: « همانطور که دشمن ما می‌خواهد ما را نابود کند، ما نیز به عنوان مردم کورد باید با تمام قوا در مقابل آن بایستیم. برای این، ما باید از رهبران خود صیانت کنیم. مزار شیخ سعید کجاست؟ همچنین رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بخاطر اینکه مبارزه‌ای در این راستا برعهده گرفته است، ۲۵ سال است که در انزوا به سر می‌برد. صیانت از وی وظیفه وجدانی، اخلاقی و ملی ماست. ما باید این وظیفه را انجام دهیم. بیایید به راهپیمایی ۱۷ فوریه در کلن بپیوندیم. ما باید صدها هزار نفر به آنجا سرازیر شویم. ما رهبران دیگر خود را در طول تاریخ بدون مراقبت رها کردیم. اما اکنون این فرصت را داریم که از رهبر خود محافظت کنیم. پس بیایید خانه به خانه برویم. بیایید همه را در این راهپیمایی مشارکت دهیم. بیایید در کلن تاریخ بسازیم. بگذارید این راهپیمایی که انجام می‌دهیم یک راهپیمایی تاریخی باشد. بیایید برای صیانت از مردم، رهبر و تاریخ خود به راهپیمایی بپیوندیم.»

ملا زاهد آکتاش نیز گفت: «۲۵ سال است که رهبر خلق کورد توسط یک توطئه بین‌المللی اسیر شده‌اند. وی تحت انزوای شدیدی نگهداری می‌شود. در سال‌های اخیر هیچ اطلاعی از وضعیت وی دریافت نشده است. همه مردم ما باید برای شکستن انزوای علیه رهبر خلق کورد و تضمین آزادی وی به این راهپیمایی بپیوندند.

ملا عبدالرحمن، ملا اشرف، ملا شوکت، ملا جمال، ملا قاسم، ملا محمود، ملا مروان، ملا عبدالجبار، ملا قاسم از اعضای ج‌ی‌ک نیز با پیام‌هایی که منتشر کردند، خواستار شرکت در راهپیمایی کلن شدند.