تصویر

کنشگران ژنو‌: ما مورخ ۲۵ ژوئن در مقابل سی‌پی‌تی تجمع می‌کنیم

کنشگران ژنو اعلام کردند که آنان مورخ ۲۵ ژوئن در مقابل ساختمان کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) با شعار ‌«رهبر آپو اراده ما است» تجمع می‌کنند. کنشگران اشغالگری صورت گرفته در جولمرگ را محکوم کردند.

کنش تحصن کوردستانیان و دوستان‌ آنان برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل ساختمان نمایندگی سازمان ملل متحد واقع در شهر ژنو کشور سوئیس در ساعات پس از ظهر آغاز شده بود و تا کنون ادامه دارد. در کنش تحصن این هفته، اشغالگری حکومت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ در جولمرگ محکوم شد.

این کنش با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای کوردستان آغاز شد. به عنوان کمیته این کنش، مصطفی آلتونباش سخنرانی آغازین را ایراد و اعلام کرد که حملات علیه خلق کورد و کوردستان به شیوه‌ای غیرانسانی و خارج از حقوق بین‌المللی تداوم دارد.

آلتونباش همچنین گفت‌: ‌«هر اندازه که انزوای تحمیلی بر رهبر‌آپو تعمق می‌یابد، حملات علیه کورد و کوردستان نیز افزایش پیدا می‌کند.‌»

آلتونباش مشخص کرد که دستگیری و بازداشت شهردار مشترک جولمرگ، محمد صدیق آکیش و مصادره شهرداری بخش از همین طرح حملات است.‌

پس از سخنرانی آلتونباش، متن بیانیه از سوی عزیز اصلان قرائت شد.

فراخوان برای مشارکت در راهپیمایی مرکزی که به مناسب ۱۲مین سالگرد این کنش تحصن،‌ مورخ ۱۲ ژوئن و با پیام ‌«ما در مقابل سی‌پی‌تی خواهیم گفت رهبر آپو اراده ما است» برگزار می‌شود، داده شد.