نهاد KOMAW عید قربان را تبریک گفت

KOMAW عید قربان را به خلق کورد و جهان اسلام تبریک گفت و اعلام کرد‌: ‌«در حقوق اسلام، همکاری با ظالمان حرام است. جامعه اسلامی باید علیه اعمال غیرحقوق دولت ترکیه ایستادگی کند.‌»

نهاد خانواده‌های شهدا ‌(KOMAW) طی بیانیه‌ای عید قربان را به خلق کورد و جهان اسلام تبریک گفت.

در این پیام آمده است‌‌:

‌«ما عید قربان را ابتدا به رهبر آپو و خلق کورد، خانواده‌های شهدا، تمام کسانی که برای آزادی و دمکراسی مبارزه می‌کنند، خلق‌های ستم دیده و جهان اسلام تبریک می‌گوییم. ما امیدواریم که این عید به وسیله‌ای برای صلح و آرامش مبدل شود.

خلق کورد نیز به مثابه خلق‌های دیگر می‌خواهد این عید را با دوستانش در محیطی دارای صلح، آرامش و دمکراتیک جشن بگیرد. همانگونه که حق طبیعی هرکسی است، بی‌گمان این طبیعی‌ترین حق کوردها نیز می‌باشد. اما دولت ترکیه در این ایام که برای تمام خلق‌ها یک عید مقدس و مهم ‌دیده‌ می‌شود،‌ تمام حقوق را نقض می‌کند و به ویژه سیاسیت‌های نسل‌کشی، فشار و نابودسازی را بی‌وقفه ادامه می‌دهد.

ما بر این سیاست‌های وحشیانه دولت ترکیه واقف هستیم، همکاری و همدستی دوئلی که خود را اسلامی نشان می‌دهند و هرگونه عمل غیرقانونی را رد می‌کنند، اما در مقابل اعمال غیرحقوقی دولت ترکیه سکوت می‌کنند، ما را غمگین کرده و نگرانی‌هایی در ما به وجود می‌آورد.

در حقوق اسلام همکاری با ظالمان حرام است. ما از تمام دوئل اسلامی این امید را داریم که حداقل در اینچنین ایامی در مقابل سیاست‌های قتل‌عام و نابودسازی دولت ترکیه،‌ ایستادگی کنند.

ما کوردها می‌خواهیم در کشوری آزاد اعیاد را جشن بگیریم. بی‌گمان این امید ما است. ما یکبار دیگر عید رهبر آپو، خلق خود و خانواده‌های شهدا را تبریک می‌گوییم، ما امیدواریم که در آینده این اعیاد را در کوردستانی آزاد و دمکراتیک جشن بگیریم.‌»