پیام ک‌ژ‌ک به جشنواره زنان زیلان: ما باید یک زندگی آزاد در برابر فاشیسم بسازیم

ک‌ژ‌ک با ارسال پیامی به جشنواره زنان زیلان گفت: «ما باید آزادی رهبر آپو را محور کار و زندگی خود قرار دهیم» و «باید برای زنان‌ سیسنک و فضاهای زندگی آزاد بسازیم.»

۱۸مین جشنواره زنان زیلان

در حالی که هجدهمین جشنواره فرهنگی زیلان به پیشاهنگی اتحادیه زنان کورد در اروپا (ی‌ژ‌‌ک-اروپا) با اجرای برنامه موسیقی خود ادامه داشت، پیام جامعه زنان کوردستان (ک‌ژ‌ک) در این جشنواره قرائت شد. عبارات زیر در پیام آمده است:

مبارزه زنان به یک ساختار سازمانی تحت رهبری رهبر آپو تبدیل شد

«زنان، جوانان و دوستان عزیز ما!

به مناسبت هجدهمین جشنواره زنان زیلان با نوید عشق به مبارزه کوه‌های آزاد، و با وعده‌ی امید و ایمان به موفقیت‌مان به شما تبریک می‌گوییم. ما جشنواره خود را در زمانی برگزار می‌کنیم که تحولات تاریخی جشن گرفته می‌شود. ما معتقدیم با این جشنواره شما صدای فریاد زنان برای آزادی خواهید بود و اراده زندگی آزاد با رهبر آپو را آشکار خواهید کرد. به عنوان ک‌ژک، ما به همه زنان در خاورمیانه و سراسر جهان که با شور و شوق خود برای زندگی آزاد و عزم خود برای مبارزه علیه مردسالاری و نظام بردگی آن مبارزه می‌کنند، درود می‌فرستیم. از تمام زنانی که قربانی مبارزه مستمر علیه نظام ۵ هزار ساله مردسالار شدند و از همه زنانی که جان خود را برای پافشاری بر زندگی آزاد فدا کردند، با قدردانی یاد می‌کنیم. مبارزه ما برای آزادی زنان با تلاش، قدرت فکر و مقاومت پیشگامان بزرگ از زیلان تا بریتان، از ساریا تا روشانا در حال اوج‌گیری و رسیدن به سطح انقلاب زنان است. بر این اساس، یاد و خاطره همه زنانی را که در راه مقاومت زنان به نام شهید زیلان به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم. ما قول خود را برای تحقق رویاهای آنها تکرار می‌کنیم. با احساس و حسرت به رهبر آپو درود می‌فرستیم که بذر زندگی آزاد را به رنگ زنان در کوردستان نادیده‌گرفته شده (مرده) کاشت و آن را شکوفا کرد. ما یک بار دیگر نیروهای توطئه‌گر را محکوم می‌کنیم. ما بار دیگر بر عزم خود تاکید می‌کنیم که مبارزه ما تا شکستن انزوا و شکنجه در امرالی ادامه خواهد داشت.

زنانی که میدان‌های مبارزه را ترک نمی‌کنند، امید جهان هستند

این میزان آزادی زنان است که میزان آزادی جامعه ما را تعیین می‌کند. برخی از جنبش‌های انقلابی در قرن گذشته نیز همین را بیان می‌کردند. اما این گفتمان برای اولین بار به رهبری رهبر آپو با جنبش آزادی کوردستان به یک برنامه، فعالیت، سیاست، خط‌مشی ایدئولوژیک و ساختار تشکیلاتی مشخص تبدیل شد. در پایان قرن بیستم، رهبر آپو اعلام کرد که "قرن بیست و یکم قرن آزادی زنان خواهد بود". این یافته باعث می‌شود زنان در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای از این واقعیت سازمانی آگاه شوند. زیرا به طور فزاینده‌ای دیده و درک می‌شود که مبارزه برای آزادی زنان، مبارزه برای دموکراسی، اکولوژی و آزادی را در چارچوب "با ژن، ژیان، آزادی پیش به سوی انقلاب زنان" رهبری می‌کند. گریلاهای آزادی ما که بزرگترین ضربه را به دشمن مخصوصا در کوه‌های آزادمان زدند، مادران ما که میدان‌های مبارزه را رها نکردند و شما زنان بزرگوار امید جهان هستید.

بیایید سیستم انزوای امرالی را حذف کنیم و آزادی جسمانی‌اش را تضمین کنیم

هدف اصلی راهپیمایی ما ایستادگی در برابر انواع حملات و سیاست‌های قتل‌عام همه قدرت‌های منطقه به ویژه رژیم فاشیستی آک‌پ-‌م‌ه‌پ و همه قدرت‌های بین‌المللی سرمایه‌داری و صیانت از زندگی آزاد است. اکنون مشخص شده است که هژمونی سرمایه‌داری و شرکای آن برای جلوگیری از دادن فرصت به کوردها برای ایجاد سیستم خودمدیریتی و اجتماعی شدن خود در کوردستان در قرن بیست و یکم توطئه کرده‌اند. زندگی آزاد در کوردستان تحت رهبری مبارزات سازمان‌یافته زنان در حال برقراری است. بنابراین صیانت از این مبارزه مهمترین وظیفه تاریخی ما زنان است. ما به عنوان ک‌ژک بار دیگر تاکید می‌کنیم که هرگز از زندگی آزاد گام به عقب برنخواهیم خواهیم. این فراخوان ما به تمام اجزای جنبش کنفدرال ماست. ما از شما می‌خواهیم که مبارزه برای زنان آزاد و مبارزه برای صیانت از جامعه ما را ارتقا دهید.

یکی دیگر از جنبه‌های استراتژیک این گام، تحقق آزادی جسمانی رهبر آپو، یعنی شکستن نظام شکنجه و انزوا در امرالی است. بیایید در بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه، نیروهای توطئه‌گر را پاسخگو کنیم و مبارزه خود را گسترش دهیم و دیوارهای سیستم انزوای امرالی را که توسط توطئه بین‌المللی ایجاد شده است، فرو بریزیم. بیایید سیستم انزوا و شکنجه را از بین ببریم. بیایید آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین کنیم. ما به عنوان زنان می‌گوییم "آزادی رهبر آپو آزادی ماست". برای این کار همه زنان باید بسیج شوند و آزادی رهبر آپو را سرلوحه زندگی و کار خود قرار دهند.

همه عرصه‌ها باید عرصه‌های مبارزه باشند

بر این اساس ما باید آگاهی و قدرت مبارزه مشترک خود را در برابر فاشیسم و ​​آگاهی نظام مردسالارانه آن توسعه دهیم. ما باید هر روز خودمان را آموزش دهیم و برای زنان سیستم و فضاهای زندگی آزاد بسازیم. ما باید گام‌های خود را در راستای این اصول برداریم و مبارزه خود را افزایش دهیم. از این حیث بار دیگر با شور و شهامت مبارزه از هجدهمین جشنواره فرهنگی زیلان و گامی که به سوی «با ژن، ژیان، آزادی پیش به سوی انقلاب زنان» برداشته شده است استقبال می‌کنیم. از شما زنانی که قلبتان به عشق آزادی می‌تپد می‌خواهیم که هر مکان را میدان مبارزه قرار دهید.»

پیام ک‌ژک در میدان با سردادن شعارهای «ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد رهبر آپو» مورد تشویق قرار گرفت.

این جشنواره با نمایش گروه گووَند (رقص) به پایان رسید.