راهپیمایی آزادی برای عبدالله اوجالان در ملون ادامه یافت

راهپیمایی طولانی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ملون فرانسه ادامه یافت.

راهپیمایی ۲۵ روزه که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده بود در دهمین روز در ملون فرانسه ادامه یافت.

راهپیمایی طولانی تا میدان سنت جورج در ساعت ۱۶:۳۰ ادامه یافت.

در حالی که در طول راهپیمایی هزاران اعلامیه برای افزایش آگاهی مردم در اطراف توزیع شد، به کسبه و مؤسسات فرانسوی در منطقه پرونده‌هایی در مورد شرایط انزوای غیرقانونی و شدید که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل می‌شود ارائه شد.

در این راهپیمایی در مقابل استانداری بیانیه‌ای صادر شد. قبل از بیانیه به یاد همه شهدای کوردستان یک دقیقه سکوت برقرار شد. سپس اَردال شاهین یکی از راهپیمایان سخنرانی کرد.

اردال شاهین این عبارات را بزبان آورد:

«کارزار آزادی برای رهبری که از ۲۲ ژانویه آغاز شده است، در ۱۵ فوریه در مقابل سی‌پی‌تی در استراسبورگ به پایان می‌رسد. امروز در دهمین روز این کارزار هستیم. فردا در اِوری خواهیم بود. ۲۵ سال است که با ذهنیت ترک‌های استعمارگر رسماً به عنوان یک اسیر با رهبری رفتار می‌شود و دولت ترکیه از دیدار و ارتباطش با خانواده که حق طبیعی ایشان است جلوگیری کرده است... این راهپیمایی به منظور جلب توجه به موقعیت رهبری که تحت انزوا است برگزار می‌شود.

توجه به کلیت این روند دشوار در کوردستان، دور نگه‌داشتن مردم از رهبرش، تلاش برای دور نگه داشتن آنها و حتی جلوگیری از ملاقات طبیعی با خانواده، نشان می‌دهد که دولت هیچ ذهنیتی برای راه‌حل در این روند ندارد. ما کوردها چه در خارج از میهن و چه در داخل میهن همیشه سعی خواهیم کرد این موضوع را در دستور کار قرار دهیم. سی‌پی‌تی آخرین بار ۲ سال پیش به دیدار رهبری رفت، اما هیچ اظهارنظری در مورد شرایط آن نداد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای جلب توجه، راهپیمایی خود را در ۱۵ فوریه در مقابل سی‌پی‌تی به پایان برسانیم.»

گروه ۲۵ نفره راهپیمایی نماینده و دوستانشان که در طول راهپیمایی با شور و شوق سرود می‌خواندند، از بلندگوها به زبان فرانسوی بیانیه‌هایی ارائه کردند و همچنین کارت پستال‌هایی که در طول راهپیمایی جمع‌آوری شده بود به جزیره امرالی ارسال شد.

یک جلسه خلق در مرکز اجتماعی ملون در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی برگزار می‌شود.

مرحله فردای راهپیمایی در اِوری در جنوب پاریس برگزار می‌شود. در اینجا «دَنگ‌بِژی» (ترانه‌های مختص جامعه کورد» نیز برگزار می‌شود.