راهپیمایی آزادی برای رهبر آپو در بوبینی

راهپیمایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در بوبینی فرانسه ادامه یافت.

راهپیمایی ۲۵ روزه که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده بود، در سیزدهمین روز در شهر بوبینی فرانسه ادامه یافت.

در حالی که راهپیمایی در این حومه در شمال پاریس از مرکز خلق در درانسی آغاز شد، بسیاری از مردم کارت‌پستال‌هایی را به جزیره امرالی فرستادند، جایی که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در انزوای شدید قرار دارد.

کوردها و دوستانشان که در طول راهپیمایی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد شعار می‌دادند، راهپیمایی خود را در مقابل شهرداری درانسی به پایان رساندند.

"ما انزوا را نخواهیم پذیرفت"

کمال شاهین، یکی از راهپیمایان طولانی، در اینجا سخنرانی کرد و اظهارات زیر را بیان کرد:

«نیروهای بین‌المللی رهبر ما را با خیانت بزرگ به دولت ترکیه تحویل دادند. رهبر ما دقیقاً ۲۵ سال است که در اسارت دولت ترکیه است. انزوای بزرگی در ۳ سال گذشته بر رهبر ما تحمیل شده است. اول از همه، ما صدای خود را علیه این انزوای غیرقانونی بلند می‌کنیم و دولت ترکیه را محکوم می‌کنیم. حمله بزرگی از سوی دولت ترکیه علیه کوردها در چهار بخش کوردستان در جریان است. ما این حملات را به شدت محکوم می‌کنیم. این راهپیمایی طولانی که از  ۲۲ ژانویه آغاز شده است تا هفدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. در روز هفدهم ماه در شهر کلن آلمان تجمعی عظیم با شرکت صدها هزار نفر برگزار می‌کنیم و به وضوح به دولت ترکیه می‌گوییم که دیگر این انزوا و اسارت را نمی‌پذیریم.

رهبری ما وجدان ماست! رهبری ما افتخار ماست! رهبری ما ناموس ماست! رهبری ما نماینده همه ارزش‌های ملی ماست!»

فراخوان برای شرکت در تجمع بزرگ کلن

در اینجا نیز فراخوان‌ها برای شرکت در تجمع بزرگی که در ۱۷ فوریه در کلن برگزار می‌شود، داده شد.

مرحله فردای راهپیمایی (روز چهاردهم) در لاکورنوو در شمال پاریس برگزار می‌شود. همچنین یک نمایش سینمایی در لاکورنوو خواهد بود.