راهپیمایی آزادی در اِوری ادامه یافت

راهپیمایی آزادی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای یازدهمین روز در حومه اِوری پاریس ادامه یافت. در این راهپیمایی مردم محلی، کسبه و نهادها در رابطه با انزوا و کمپین آزادی مطلع گردانده شدند.

«راهپیمایی آزادی» که از ۱۱ روز پیش در پاریس، پایتخت فرانسه برای تحقق آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده بود، در حومه اِوری این شهر ادامه یافت.

این راهپیمایی از ساعت ۱۳:۳۰ از مقابل ساختمان فرمانداری اِوری آغاز شد و تا ساعت ۱۶:۳۰ از مقابل ساختمان شهرداری اِوری ادامه داشت.

در حالی که هزاران اعلامیه در سراسر راهپیمایی برای افزایش آگاهی مردم اطراف توزیع شد، پرونده‌های تهیه شده در مورد انزوای مطلق غیرقانونی که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحت آن نگهداری می‌شود به مغازه‌دارن و مؤسسات فرانسوی در منطقه ارائه شد.

پس از یک دقیقه سکوت به یاد شهدای انقلاب کوردستان، فاروق دَمیر یکی از فعالان این عرصه به ایراد سخنرانی پرداخت.

دمیر در سخنان خود چنین اظهار داشت: «رفقای عزیز، دقیقاً ۲۵ سال پیش، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در یک توطئه بین‌المللی دستگیر و به دولت ترکیه تحویل داده شد. ما ۲۵ سال است که در میدان هستیم و از رهبر خود صیانت می‌کنیم. ما آن روز (۱۵ فوریه ۱۹۹۹) را روز سیاهی در تاریخ خود می‌بینیم. بنابراین ما آن روز، اشغالگران و توطئه‌گران بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و از رهبر خود صیانت بعمل می‌آوریم. ما مبارزه، عقاید و فلسفه وی را در سراسر جهان، کوردستان و خاورمیانه منتشر می‌کنیم.

در حالی که گروه ۲۵ نفره راهپیمایی نمادین و دوستانشان در طول راهپیمایی با شور و شوق سرود می‌خواندند و دائماً برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شعار می‌دادند، مردم محلی از طریق بیانیه‌های فرانسوی از بلندگوها از شرایط انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد مطلع شدند.

کارت پستال‌های جمع‌آوری‌شده در طول راهپیمایی، برای ارسال به جزیره امرالی، جایی که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در انزوای شدید قرار دارد، ارسال شد.

همچنین امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی کنسرت دنگ‌بِژی در مرکز جامعه دموکراتیک کورد در گریگنی برگزار خواهد شد.

مرحله فردای راهپیمایی (روز دوازدهم) در حومه ویلنوو سنت ژرژ واقع در جنوب پاریس خواهد بود . اکران فیلم نیز در اینجا برگزار خواهد شد.