راهپیمایی آزادی در دوازدهمین روز خود است

راهپیمایی آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان امروز در حومه ویلنوو سنت ژرژ پاریس ادامه یافت.

راهپیمایی ۲۵ روزه که با مطالبه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده بود، در دوازدهمین روزش در حومه ویلنوو سنت ژرژ پاریس، پایتخت فرانسه ادامه یافت.

فاز شهری راهپیمایی طولانی که از ساعت ۱۳:۳۰ شروع شده بود در ساعت ۱۶:۳۰ تا میسون الفورت ادامه یافت.

در حالی که در طول راهپیمایی هزاران اعلامیه برای افزایش آگاهی مردم اطراف توزیع شد، به مغازه‌داران و مؤسسات فرانسوی در منطقه پرونده‌هایی در مورد شرایط انزوای غیرقانونی و شدید که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در آن نگهداری می‌شود، ارائه شد.

گروه راهپیمایی نمادین ۲۵ نفره که در طول راهپیمایی با شور و شوق سرود می‌خواندند همراه با دوستان کوردها مدام شعارهایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سر می‌دادند و حماسه مقاومت گریلا در زاپ را درود می‌گفتند.

یعقوب چَلیک یکی از فعالان در این راهپیمایی به میدان آمد و به مقاومت قهرمانانه مردم کورد درود فرستاد. چلیک گفت: «این راهپیمایی برای آزادی رهبر ما و برای ما یک فینال است. مردم سازمان‌یافته ما باید به این موضوع توجه کنند. از رفقایی که این راه را می‌پیمایند به ویژه شورای منطقه، مقاومت زندانیان در زندان‌ها، مبارزه گریلا که دشمن را در تونل‌ها له کردند و مشارکت شما تشکر می‌کنیم.»

کارت پستال‌های جمع‌آوری‌شده در این راهپیمایی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زیر شکنجه در امرالی نگهداری می‌شود ارسال شد.

مرحله فردای راهپیمایی (روز سیزدهم) در بوبینی در شمال پاریس برگزار می‌شود. یک کنسرت موسیقی نیز در اینجا ارائه می‌شود.