راهپیمایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در هشتمین روز ادامه یافت

راهپیمایی طولانی مدت برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که از پاریس آغاز شده است، در هشتمین روز در شهر مانتس لا جولیا ادامه یافت.

راهپیمایی ۲۵ روزه برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در هشتمین روز در شهر مانتس لا جولیا ادامه یافت.

در پایان راهپیمایی برای اطلاع‌رسانی به خلق منطقه هزاران بروشور توزیع شد، شرکت‌کنندگان از مؤسسات فرانسوی بازدید کردند و اطلاعاتی در مورد شرایط انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به آن‌ها ارائه کردند.

یکی از مؤسساتی که از آن بازدید کردند، روزنامه‌ی (Courrîer de Mantes) بود و از خلق کورد حمایت کرده و اعلام نمود از ۳۰ ژانویه در رابطه با راهپیمایی طولانی مدت و تجمع شهر کلن و انزوا، خبر منتشر خواهد کرد.

نمایندگان این راهپیمایی درباره‌ی‌ شرایط انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پرونده‌ای را تقدیم شهرداری این شهر کردند.

ریاست مشترک ج‌د‌ک‌-ف شاهین پولات در مقابل شهرداری به سخنرانی پرداخت و گفت: «آقای اوجالان از طریق اندیشه‌ی کنفدرالیسم دمکراتیک خود، تنها فردی است که بتواند صلح را در خاورمیانه و به ویژه کوردستان ایجاد نماید. لازم به ذکر است که اردوغان فاشیست هزاران دانشجو و تحصیل‌کرده و روزنامه‌نگار را زندانی کرده و هزاران نفر را آواره کرده است.

خواسته‌ی ما از نیروهای بین‌المللی این است: اردوغان معاهده‌های بین‌المللی را امضا کرده است اما علیه گریلاهای آزادی کوردستان از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند، برای اجرای شروط این معاهده‌ها لازم است تحت فشار قرار بگیرد.»

کارت‌پستال‌هایی که در سراسر راهپیمایی جمع‌آوری شده بود به امرالی ارسال گردید.

قرار است این راهپیمایی فردا در شهر لس موراخ در غرب پاریس ادامه یابد.