راهپیمایی برای آزادی رهبر خلق کورد در ۹مین روز ادامه دارد

راهپیمایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد. ۹مین روز این راهپیمایی در شهر لیما بود.

راهپیمایی طولانی مدت ۲۵ روزه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ۹مین روز در شهر لیما در فرانسه ادامه دارد.

در تمامی طول مسیر راهپیمایی با توزیع هزاران اعلامیه بین مردم اطراف، فعالیت‌های مطلع‌سازی را انجام دادند. شرکت‌کنندگان از مؤسسات و نهادهای این منطقه بازدید کردند و اطلاعاتی در مورد شرایط انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به آن‌ها ارائه کردند.

فراخوان برای شرکت در راهپیمایی ۱۷ فوریه

نماینده‌ی پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ) نورسل آیدوغان که در این راهپیمایی حضور داشت، گفت: «انزوا شدیدا جنایت علیه بشریت است، ۲۵ سال است که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اجرا می‌شود. البته خلق ما نیز مدت ۲۵ سال است به طور مستمر در حال مقاومت بوده است، این راهپیمایی نیز بخشی از این مقاومت است، که از پاریس آغاز و تا استراسبورگ ادامه خواهد یافت، به این مقاومت درود می‌فرستم. ۱۷ فوریه در کلن همراه با راهپیمایی ‘آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ تجمعی برگزار خواهیم کرد. از تمامی دوستان و رفقا و خلق می‌خواهم تا در آن شرکت نمایند.»

گروه راهپیمایی نمادین ۲۵ نفره و دوستانشان که در طول راهپیمایی سرودهای پرشور می‌خواندند، دائماً برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شعار می‌دادند.

کارت پستال‌های جمع‌آوری شده در این راهپیمایی به جزیره امرالی فرستاده شد، جایی که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در آن تحت انزوای شدید قرار دارد.

۱۰مین روز این راهپیمایی در شهر ملون‌ در جنوب پاریس ادامه خواهد یافت.