رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نماینده‌ی هر چهار بخش کوردستان است

در راهپیمایی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهر کلن آلمان اعلام شد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نماینده‌ی هر چهار بخش کوردستان است و اراده‌ی خلق کورد این انزوا را خواهد شکست.

راهپیمایی و تجمع صد هزار نفری به منظور محکوم کردن ۲۵مین سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با سخنرانی و پیام‌ به پایان رسید.

لازم است اروپا در برابر این ناعدالتی سکوت کند

عمر گونش وکیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری اروپا و اتحادیه‌های اروپا درخواست کرد که نباید در برابر این انزوای مطلق و ناعدالتی سکوت نمایید و از خلق کورد درخواست کرد از رهبر خود حمایت نمایند.

عبدالله اوجالان نماینده‌ی هر چهار بخش کوردستان است

احمد کاراموس ریاست مشترک کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) در تجمع گفت: «انزوای مطلقی علیه رهبر اوجالان وجود دارد. ما امیدوار هستیم این انزوا شکسته شود. رفقای گرامی، این تنها مسئله‌ی یک شخص نیست. اوجالان نماینده‌ی هر ۴ بخش کوردستان است. لازم است بر این اساس با موضوع برخورد کنیم.»

باید به منظور راه‌حل‌ آلمان و اتحادیه‌ی اروپا بر ترکیه فشار وارد نمایند

کاراموس از حکومت آلمان درخواست کرد تا با دولت ترکیه همکاری ننماید، تمامی دولت‌هایی که با دولت ترکیه همکاری می‌کنند در جنایت‌های آن سهیم هستند و در ادامه گفت: «از این رو از آلمان و کشورهای اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهیم که با کوردها همکاری نمایند، باید به منظور راه‌حل‌ آلمان و اتحادیه‌ی اروپا بر ترکیه فشار وارد نمایند.»

کاراموس در ادامه گفت: «برای حل سیاسی مسئله‌ی کورد، آزادی آقای اوجالان لازم است، زیرا وی نماینده‌ی این خلق است.»

همچنین آیتن کاپلان سخنگوی جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژ‌ک-ا) اعلام کرد، هدف توطئه ساکت کردن خلق کورد و از بین بردن مطالبه‌ی آزادی بود، اما خلق کورد با اراده‌ای عظیم، ۲۵ سال است که در میادین و عرصه‌ها حول رهبر خود مانده است.

مانولا دمیر عضو سریانی‌های اروپا و چیدم دَوران به نمایندگی از نیروهای دمکراتیک به سخنرانی پرداختند.

جنبش جوانان انترناسیونالیست شرکت کرده در راهپیمایی طولانی نیز به سخنرانی پرداختند.