سازمان‌های کورد در اروپا برای پیوستن به راهپیمایی کلن فراخوان دادند

نمایندگان سازمان های دموکراتیک کورد در اروپا خواستار شرکت در راهپیمایی ۱۷ فوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در کلن شدند.

به عنوان بخشی از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» ، راهپیمایی گسترده‌ای در ۱۷ فوریه در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود. نمایندگان سازمان‌های کورد در اروپا خواستار شرکت در این راهپیمایی شدند.

انگین سور، رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک کوردها-اروپا (KCDK-E) هدف از انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را نابودی دستاوردهای خلق کورد و جنبش آزادی عنوان کرد و گفت: «۱۰۰ سال است که این سیاست کثیف علیه خلق کورد انجام شده است. این سیاست از لوزان شروع شد. نمی‌خواهند کوردها آزادانه زندگی کنند. اما به رهبری رهبر آپو مبارزه بزرگی با این امر انجام شد. اما نیروهایی که می‌خواستند مردم کورد را نابود کنند، علیه رهبر آپو توطئه کردند. ما از همه مردم خود می‌خواهیم که در سالگرد توطئه با هم برای یک زندگی آزاد در کلن راهپیمایی کنند. زندگی آزاد و برابر با آزادی جسمانی رهبر آپو امکان پذیر است.»

یوکسل کوچ رئیس مشترک سابق کنگره جامعه دموکراتیک کوردها-اروپا (KCDK-E) با بیان اینکه راهپیمایی ۱۷ فوریه برای مردم کورد اهمیت تاریخی دارد، گفت: «این راهپیمایی بسیار مهم است. هر کوردی باید نسبت به این راهپیمایی احساس مسئولیت کند. همه باید تلاش کنند تا اطرافیان خود را در این راهپیمایی شرکت دهند. هر کوردی که در اروپا زندگی می‌کند باید ابتدا به خود و سپس به اطرافیان خود بگوید که من در ۱۷ فوریه در کلن هستم و شما نیز باید در کلن باشید. چرا؟ زیرا اگر خواهان حل مسئله کورد و آزادی رهبری هستیم باید به مبارزه خود ادامه دهیم. مردم ما باید با روحیه بسیج عمومی به کلن سرازیر شوند.»

برای آزادی رهبر آپو، ما باید در میدان باشیم

انگین یورتسور، رئیس مشترک فدراسیون انجمن‌های کورد در هلند، گفت که در ۱۷ فوریه صدها هزار کورد در اروپا و دوستان مردم کورد گرد هم می‌آیند و گفت: «بیایید یک دل و یک صدا فریاد بزنیم، ما می‌گوییم  «آزادی برای اوجالان، جایگاه مناسب برای کوردستان» . زیرا ما مردمی هستیم که صدها سال در برابر ظلم، اشغال و نسل‌کشی مقاومت کرده‌ایم. ما مردمی هستیم که برای عدالت، برابری و آزادی مبارزه می‌کنیم. به اروپایی‌ها هم می‌گوییم، شما ۷۵ سال پیش علیه فاشیسم مبارزه کردید. بنابراین این وظیفه انسانی است که به مبارزه ما معنا بخشیده و در آن شرکت کنید. بیایید در ۱۷ فوریه برای آزادی مردم کورد و رهبر اوجالان متحد شویم.»

موسی فارس‌اوغلو نماینده سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها گفت: «ما باید رهبر آپو را با روحیه بسیج آزاد کنیم. ما در همه زمینه‌ها برای جایگاه  مناسب کوردستان به کار خود ادامه می‌دهیم. به عنوان بخشی از این کارزار، راهپیمایی طولانی در سه مسیر(جهت) در اروپا ادامه دارد. در ۱۷ فوریه تمام شاخه‌های راهپیمایی طولانی به کلن می‌رسند. ما مردم و دوستان خود را دعوت می‌کنیم. بیایید با هم در کلن باشیم. ما در حال گذراندن یک فرآیند حساس هستیم. پیروزی نزدیک است. برای این ما باید سهم خود را انجام دهیم. ما باید وظیفه خود را برای آزادی رهبر آپو انجام دهیم.»

رئیس مشترک جامعه دموکراتیک کورد در فرانسه (CDK-F) شاهین پولات نیز با بیان اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مدت ۲۵ سال در انزوای شدید قرار دارد، گفت: «اگر آزادی رهبر خود را محقق نکنیم به جایگاه مناسب کوردستان نخواهیم رسید. اگر نمی‌خواهیم یک قرن دیگر با نسل‌کشی مواجه شویم، اگر می‌خواهیم آزادانه زندگی کنیم، باید این شرط را برآورده کنیم. برای آزادی رهبری، برای اینکه صدای ما در اروپا و جهان شنیده شود، همه ما باید در این مبارزه شرکت کنیم.»

مهمت چوبان، رئیس مشترک فدراسیون کاوا، با بیان اینکه عبدالله اوجالان ۲۵ سال است در اسارت به سر می‌برد، از همه کوردها و دوستانشان خواست تا در راهپیمایی کلن شرکت کنند.

احمد کوبانی، رئیس مشترک FED-MED NRW نیز اعلام کرد که بیست و ششمین سال توطئه باید سال آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باشد و گفت: «ما نمی‌گوییم که فقط باید انزوا را بشکنیم. ما باید آزادی جسمانی رهبر آپو را محقق کنیم. ما از کوردستانیان و دوستانشان تقاضا داریم. بیایید صدای خود را در کلن به گوش دشمن برسانیم.»

رئیس مشترک CDK-F، خان آکدوگان، گفت که هر فرد با وجدان باید در ۱۷ فوریه در کلن باشد و گفت: «ما باید برای آزادی رهبری خود مبارزه کنیم. ما باید برای آزادی رهبری و جایگاه کوردستان در کلن باشیم.»

حسین یلماز رئیس مشترک ناو برلین نیز گفت: «روند برای مردم کورد روند هستی و نیستی است. رهبر خلق کورد ۲۵ سال است که در اسارت به سر می‌برد. هر فرد میهن‌دوست، وظیفه‌شناسی، دموکراسی خواه و آزادی خواه باید در این راهپیمایی شرکت کند. مردم کورد اعم از زن و مرد، پیر و جوان باید به سمت کلن سرازیر شوند. برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید در میدان باشیم. بیایید صدای آزادی باشیم.»