ی‌پ‌ژ مشخصات ۳ شهید را اعلام کرد

فرماندهی کل یگان‌‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ)، مشخصات ۳ شهید که در زمان و مکان‌های جداگانه به شهادت رسیدند را اعلام کرد.

اعلام مشخصات شهدا

فرماندهی کل یگان‌‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ‌‌‌‌‌) در وبسایت رسمی خود بیانیه‌ای داد و د‌ر آن بیانیه، مشخصات ۳ شهید آن نیروها که در زمان‌ و مکان‌های جداگانه‌ای به شهادت رسیدند را اعلام کرد.

بیانیه ه‌پ‌ژ به شرح زیر است‌:

‌«مبارزه آزادی در میان صفوف خود، مبارزان و قهرمانان بسیاری در بر گرفته است. دختران و پسران جسور برای آزادی و استقلال میهن با فداکاری عظیمی مبارزه می‌کنند تا حیات آزاد و دمکراتیک را محقق کنند. البته که این مصمم بودن والای جامعه ما بر تاریخی مملو از قیام و مقاومت تکیه کرده است. به همین علت نیز هر عضویت و تصمیم برای مشارکتی که برای آینده گرفته می‌شود، سرگذشت‌های بسیار ارجمندی را در میان خود نهفته است.

انقلاب روژاوای کوردستان برای تمام خلق‌های ستم‌دیده، فرصت‌های جدید سازماندهی را ایجاد کرد. این انقلاب برای تمام بخش‌های کوردستان مژده یک حیات نوین بود. برای بدست آوردن حقوق خلق‌ها در مقابل نگرش مرد دولت که روپوش داعش را بروی چهره خود انداخته است، مبارزه‌ای بی‌‌امان انجام می‌شود. با انقلاب روژاوای کوردستان، مرزهای دولت از میان رفتند و تمام خلق‌های جهان که مطالبه آزادی و برابری را دارند به دارنده یک روح و یک دل مبدل شدند. این حقیقت انقلاب زنان با مشارکت زنان جوان به یک انرژی والای سازنده سیستم ملت دمکراتیک متحول شد.

در مبارزه آزادی کوردستان، خلق ما در باکور کوردستان مُصِرانه و توقف‌ناپذیرانه یک جنگ بی‌امان را انجام دادند و تا به امروز نیز این مبارزه در مقابل نظام قتل‌عام جمهوری ترکیه ادامه دارد. فرهنگ مقاومت خلق ما در باکور کوردستان در شکل‌گیری زنان و جوانان یک نقش تعیین‌کننده را ایفا می‌کند. رفقای ما، بَروار، شیمال و آرژین نیز در مقابل نظام قتل‌عام‌گرایانه دولت ترکیه صاحب موضع بودند و برای ایجاد یک جامعه آزاد و دمکراتیک به به سوی انقلاب روژاوای کوردستان شتافتند. نظام هژمونیک با سیاست‌های تفرقه بینداز و حکومت کن، کوردستان را اشغال کرد و نسل‌کشی خلق کورد را نیز به مثابه بقای خود نام گذاشت. اما این نگرش دور از انسانیت، با واکنش‌های جوانان روبرو می‌شود،‌ به ویژه نیز زنان با جای‌گیری خود در میان صفوف ی‌‌پ‌ژ، ایده‌آل‌های حیات کومینال را به شیوه‌ای مشخص به منصه ظهور می‌ر‌سانند.

رفقای‌ما، بَروار،‌ شیمال و آرژین در زمان‌های مختلفی در کارزارهای آزادسازی مناطق روژاوای کوردستان به شهادت رسیدند و به کاروان جاودانگان پیوستند.

رفیق‌ما، حَلیمه یاشار با نام‌سازمانی، بَروار دِلخواز اهل منطقه گَوَر شهر جولمرگ باکور کوردستان بود. رفیق‌ما بروار، در سال ۲۰۱۱ به سوی صفوف مبارزه آزادی کوردستان شتافت. با توسعه انقلاب روژاوای کوردستان نیز در جبهه‌های جنگ روژاوای کوردستان جای گرفت. رفیق بروار با روحی تا به نهایت فداکار، با ایده‌آل‌های والای یک حیات آزاد و با اشتیاقی بسیار مبارزه کرد. او در سال ۲۰۱۴ در زمانیکه در جبهه‌های تِل‌کوچر در مقابل تبهکاران داعش، از شرافت خلق خود دفاع می‌کرد به شهادت رسید.

رفیق‌ما، سورگون تاش با نام‌سازمانی،‌ آرژین مِردین در سال ۲۰۱۴ اهل باکور کوردستان با روح احساس مسئولیت ملی، به سوی صفوف ی‌پ‌ژ شتافت. رهپیمایی رفیق آرژین برای روژاوای کوردستان در سنین جوانی آغاز شد. این روح جوانی رفیق آرژین در هر لحظه‌ای که زیست در حیات منعکس می‌شد. هر اندازه که مدت کوتاهی نیز باشد، اما برای بدست‌ آوردن آزادی خلق خود به رنج عظیمی دست یافت. چنین مُصِرانه در کارزارهای آزادسازی مشارکت کرد و در روز ۱۱ ژانویه ۲۰۱۶ به قافله جاودانگان پیوست.

رفیق‌ما، سَوگی بهار ییلدز با نام‌سازمانی شیمال ییلدز نیز اهل منطقه باشکاله شهر وان می‌باشد. میهن‌دوستی اهالی وان در شخصیت رفیق شمال بصورتی مشخص بازتاب می‌یافت. بزرگترین مطالبه رفیق شیمال، آزادی رهبر آپو بود، به همین علت نیز در میان صفوف انقلاب مشارکت کرد. رفیق‌ما شیمال، در جبهه‌های جنگ در مقابل تبهکاران داعش جنگید. در مقابل تاریکی عصر به یکی از مبارزان روشنایی مبدل شد که برابری و آزادی را نمایندگی می‌کرد. رفیق‌مان شیمال در زمانیکه در کارزار آزادسازی منطقه هول مشارکت کرده بود در روز ۳ مارس ۲۰۱۶ به کاروان جاودانگان پیوست.‌

ما به‌مثابه یگان‌های مدافع زنان،‌ امروز مبارزه‌ای که رفقای ما انجام داده‌اند را برای خود مثل یک میراث بسیار ارجمند می‌بینیم. ما قبل از هر چیزی به خانواده‌های رفقای‌مان، بروار،‌ شیمال و آرژین و به تمام خلق میهن‌دوست، تسلیت می‌گوییم. ما یکبار دیگر برای پاینده‌کردن انقلاب زنان در روژاوا، قول گسترش و ارتقای مبارزه را می‌دهیم.

مشخصات رفقای شهید به شرح زیر است‌:

نام‌ سازمانی‌:‌ بَروار دِلخواز

نام‌ و نام خانوادگی: حلیمه یاشار

نام مادر‌: نارنج

نام پدر‌: رجب

مکان و زمان شهادت‌:‌ تِل‌کوچَر / ۰۲-۰۲-۲۰۱۴

*****

نام‌ سازمانی‌:‌ آرژین مِردین

نام‌ و نام خانوادگی: سورگون تاش

نام مادر‌: فاطمه

نام پدر‌: جعفر

مکان و زمان شهادت‌:‌ دِریک / ۱۱-۰۱-۲۰۱۵

*****

نام‌ سازمانی‌:‌ شیمال زیلان

نام‌ و نام خانوادگی: سَوگی بهار ییلدز

نام مادر‌: فَلَکناز

نام پدر‌: عبدالباقی

مکان و زمان شهادت‌:‌ هول / ۰۳-۰۳-۲۰۱۶.‌»