آغاز اعتصاب غذا در زندان سیلیوری در واکنش به تهدید زندانیان به مرگ

نگهبانان زندان سیلیوری زندانیان شماره ۷ را به مرگ تهدید کردند و ۲ تن از زندانیان نیز دست به اعتصاب غذا زدند.

ابراهیم دینچر در ۱۳ آوریل در زندان شماره ۷ سیلیوری در تماسی با خانواده‌اش در رابطه با فشارها علیه آن‌ها صحبت کرده است.

شاناز دینچر مادر ابراهیم دینچر است. ابراهیم به ۱۵ سال زندان محکوم‌ شده و مدت ۴ سال است که زندانی می‌باشد. وی گفت:"پسرم به ما اعلام کرده ‌است، نگهبانان زندان آن‌ها را به مرگ تهدید می‌کنند."

مادر ابراهیم دینچر همچنین گفت:"در زندان به زندانیان ظلم کرده و آن‌ها را سرکوب می‌نمایند. پسرم به من گفت که به زندانیان غذا نمی‌دهند و آن‌ها را برای انجام ورزش به هواخوری نمی‌برند. به آن‌ها دشنام داده و آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند."

دینچر همچنین گفت پسرش به وی گفته ‌است:"یک زندانی دیگر دقیقاً مانند فرحان یلماز که شکنجه شده ‌است، جان خود را از دست ‌داده است."

دینچر همچنین اعلام نمود:"زندانیان دیگر نیز در مورد همین فشارها و نقض حقوقشان صحبت می‌کنند. ۲ زندانی دیگر با نام‌های مراد آکین و متین اورمان در زندان شماره ۷ سیلیوری مدت ۱۰ روز است که اعتصاب غذا کرده‌اند."

فرحانی یلماز در زندان بخش شماره ۷ سیلیوری زندانی بود و به دلیل آنکه گویا سکته قلبی کرده‌ است وی را به بیمارستان منتقل کرده و در روز یکشنبه جان خود را از دست داده بود. وزیر دادگستری نیز ادعا کرده بود، یلماز به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست ‌داده است. خانواده فرحان یلماز و سازمان‌های حقوق‌بشری اعتراض کرده و اعلام کردند، جای شکنجه بر روی بدن فرحان مشخص است و فرحان زیر شکنجه جان خود را از دست داده و وی را کشته‌اند.

۱۰ آوریل ۶۰ نگهبان در زندان شماره ۵ سیلیوری به زندانیان حمله کرده بودند. فرحان یلماز که اهل الیح است به‌همراه چندین تن دیگر به‌شدت مجروح شده بود. تعدادی از این زندانیان به بیمارستان منتقل ‌شده و تعدادی نیز به زندان‌های دیگر منتقل شده‌اند.

در سال‌های اخیر فشار و شکنجه و مرگ در زندان‌های ترکیه به‌شدت افزایش ‌یافته است.