درخواست مجازات دادستانی برای صلاح الدین دمیرتاش

در نشست روز گذشته به اتهام افترا و توهین به یوکسل کوجامان دادستانی جمهوری، دادگاه خواهان مجازات صلاح‌الدین ریاست پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها شد.

روز گذشته شعبه ۲۵ دادگاه جرایم سنگین جمهوری ترکیه به دلیل آنچه که افترا و توهین به دادستانی جمهوری آنکارا، یوکسل کوجامان و تهدید مبارزان علیه ترور خوانده است، خواستار مجازات صلاح‌الدین دمیرتاش، ریاست پیشین حزب دمکراتیک خلقها شد. صلاح‌الدین دمیرتاش که در زندان امنیتی گروه F ادرنه به سر می‌برد، از طریق سیستم ویدیو کنفرانس در نشست دادگاه حضور یافته و به دفاع از خود پرداخت.

دفاع وکلا

بعد از دفاعیه دمیرتاش، وکلای مدافع وی رمضان دمیر و آیدین اردوغان نیز دفاع از موکل خود را آغاز کردند. دمیر و اردوغان با نشان دادن واکنش نسبت به گشودن پرونده‌ای جدید برای صلاح‌الدین دمیرتاش اعلام کردند که گشودن پرونده‌ای جدید علیه وی خلاف روال قانونی است. هر دو نماینده با اشاره به حکم اخیر دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در رابطه با دمیرتاش خواهان برائت وی شدند.

درخواست مجازات از سوی دادستانی

بعد از دفاعیه وکلا، قاضی نتایج تحقیقات خود را اعلام کرد. در قرائت نتیجه پرونده از سوی قاضی دادگاه، اعلام شد که دادستانی دمیرتاش را به ارتباط با پ.ک.ک و ک.ج.ک متهم کرده و به دلیل افترا و توهین و تهدید خواهان مجازات دمیرتاش شده است. دمیرتاش نسبت به اتهام ارتباط با پ.ک.ک و ک.ج.ک از سوی دادستانی واکنش نشان داده و اعلام نمود که از دادستانی شکایت می‌کند.

ریاست دادگاه وکلا را تهدید کرد

وکیل دمیر نیز نسبت به نتیجه تحقیقات دادستانی واکنش نشان داده و اعلام نمود که مجازات موکل وی همچنان ادامه داشته و وی هیچ ارتباطی با سازمان نداشته و در این باره افزود که از دادستانی توضیح می‌خواهند. به همین دلیل ریاست دادگاه دفاعیه دمیر را قطع کرده و وی را تهدید به اخراج از دادگاه تهدید کرد.

موکول شدن نشست دادگاه به آوریل

بعد از این گفتگوها، هیات دادگاه در رابطه با دمیرتاش و ادعانامه تنظیم شده علیه وی در شعبه ۲۲ و ۱۹ دادگاه جرایم سنگین آنکارا اعلام نمود که نشست آینده در رابطه با پرونده وی به ۹ آوریل موکول می‌شود.