درخواست ملاقات فوری با رهبر آپو به دادستانی تحویل داده شد

برای انجام ملاقات فوری با رهبر خلق  کورد عبدالله اوجالان درخواستی به مسئولان تحویل دادە شد

وکلا، خانوادە و وصی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای انجام ملاقات با ایشان به دادستانی جمهوری در شهر ساحلی بورسا مراجعه کردند

فایق اوزگور ارول، رزان ساریجا، جنگیز یورکلی و سربای کوکلو وکلای رهبر خلق کورد پس از انتشار اخبار و ادعاهایی در مورد سلامتی و زندگی ایشان درخوست ملاقات را به دادستانی جمهوری در بورسا تحویل دادند.

وکلا همچنین خواستار ملاقات با زندانیان سیاسی دیگر عمر خیری کونار، ویسی آکتاش و حامیلی یلدرم شدند.

محمد اوجالان برادر رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان و مظلوم دینچ وصی اوجالان، علی کونار برادر عمر خیری کونار، پولات یلدرم برادر حامیلی یلدرم و ملیحه چتین خواهر ویسی آکتاش نیز درخواست‌های مشابهی را به دادستانی جمهوری ترک در بورسا تحویل دادند.

در درخواست‌نامه خاطرنشان شده است که آخرین بار در روز ٢٧ آوریل ٢٠٢٠ بستگان زندانیان امرالی از طریق مکالمه تلفنی با عزیزان دربندشان گفتگو کرده‌اند و می‌افزاید:"تمامی درخواست‌ها با بهانه‌های غیرقانونی یا رد شده‌اند و یا بدون پاسخ گذاشته شده‌اند."

در مراجعه وکلا و بستگان زندانیان امرالی به تشدید حصر و انزوا اشاره شده و با یادآوری نقض منع شکنجه به شیوه‌ای سیستماتیک به گزارش‌های CPT در این زمینه اشاره شده است.

در مراجعه مذکور همچنین اعلام شده است:"برای آخرین بار در ١۴ مارس ٢٠٢١ در برخی وبسایت‌ها و حساب‌های رسانه‌‌ای اجتماعی در مورد زندگی موکلمان ادعاهای طرح شده‌اند. انتشار چنین گزارش‌هایی نتیجه حصر و انزواست. برای اینکه نگرانی‌های ما رفع شوند باید فورا اجازه ملاقات مستقیم داده شود. بر این اساس باید شرایط ملاقات موکلانمان با اعضای خانواده و وکلایشان داده شود و با درخواست ما موافقت گردد."