دستگیری اعضای انجمن خانەهای خلق به دلیل حمایت از زلزلەزدگان

استانداری هاتای در ترکیه دستور داد ایستگاههای کمک رسانی در شهرک دفنی این استان هرچه زودتر جمع شوند، انجمن خانەهای خلق -هالک اولری- خواست علیه این دستور جلو ساختمان مرکزیش اعلامیەای قرائت کند.

استانداری هاتای دستور داد هرچه زودتر ایستگاههای کمک رسانی در شهرک دفنی این استان جمع شوند،  هالک اولری خواست علیه این دستور جلو ساختمان مرکزیش اعلامیەای قرائت کند، اما پلیس ترکیه به آنها حمله کرد و چندین نفرشان را دستگیر کرد.

استاندار هاتای دستور داده است مکانهای کمک رسانی به زلزلەزدگان در منطقه دفنی تعطیل شوند. هارون کایا معاون استاندار و گروه سازمان امداد و نجات به محلهای کمک رسانی ای رفتند که هالک اولری، حزب کارگران ترکیه، اتحادیه پزشکان ترکیه و چندین سازمان داوطلب امدادگر برای کمک رسانی و در اختیار گذاشتن چادر و درمان و خوراک در آنجا حضور دارند. مسئولان به آنها اعلام کردند که باید ایستگاههای خدمات رسانیشان را در پارک سوگی جمع کنند.

اعضای هالک اولری در خیابان کونور آنکارا درباره آنچه در پارک سوگی روی داد گفتند: برای امدادرسانی به مردم زلزلەزده برنامەریزی کنید نه اینکه از کمک رسانی دیگران به مردم جلوگیری کنید. نیز خواستند یک اعلامیه جلو مقر خود بخوانند.

اما پلیس ترکیه اجازه نداد اعلامیه را بخوانند، به آنها یورش برد و نبیه مردترک رئیس هالک اولری و چندین عضو دیگر هالک اولری را دستگیر کردند.