دولت ترکیه به قتل‌عام پاریس اقرار کرد

اسماعیل حقی پکین رئیس سابق استخبارات فرماندهی کل میت اسماعیل در یکی از شبکه‌های تلویزیونی به قتل سه زن انقلابی در پاریس از سوی دولت ترکیه اقرار کرد. KCDK-E و TJK-E از دولت فرانسه خواستند که به مسئولیت‌های خود عمل کنند

 

روز ١۶ فوریه، اسماعیل حقی پکین رئیس سابق ستاد کل اداره اطلاعات با شرکت در یک برنامه شبکه تلویزیونی CNN TÜRK اعلام کرد که باید گردانندگان ک.ج.ک مورد حمله قرار گیرند.

اسماعیل حقی پکین اینگونه به قتل‌عام پاریس از سوی دولت ترکیه اعتراف کرد:"گردانندگان آن‌ها در اروپا هم حضور دارند. ما باید بلایی بر سر آنان در اروپا بیاوریم. یعنی همان چیزی که در پاریس انجام شده بود، بله ..."

روز ٩ ژانویه ٢٠١٣ سکینه جانسیز از بنیانگذاران پ.ک.ک، فیدان دوغان عضو کنگره ملی کوردستان و لیلا شایلمز عضو جنبش جوانان کورد در شهر پاریس به قتل رسیده بودند. در جریان تحقیق دست‌داشتن سازمان میت ترکیه در این قتل‌عام محرز شد و اطلاعاتی در این مورد به پرونده ضمیمه شده بود.

کنگره جوامع دمکراتیک کوردستان در اروپا (KCDK-E) و جنبش زنان کوردستان در اروپا (TJK-E) با صدور بیانیه‌ای به اعتراف تازه اسماعیل حقی پکین اشاره کرده و از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه خواستند تا به وظایف خویش عمل کنند.

در بیانیه آمده است:"حکومت فرانسه لازم است این اعتراف را فورا به عنوان مدرک عینی بپذیرد و پرونده قتل‌عام پاریس را که مختومه اعلام کرده، از نو بازگشایی کند، آنرا شفاف نموده و زمینه آنرا هموار کند تا مجرمان بویژه طیب اردوغان در دادگاه‌های بین‌المللی مورد محاکمه قرار گیرند. پس از این اعتراف کشورهای اروپایی باید در مقابل تهدیدهای دولت فاێشست ترکیه علیه کوردستانی‌ها و ترکیه‌‌ای‌های ساکن اروپا واکنش نشان دهند.

دولت‌های اروپایی و فرانسه از شبکه‌ها و فعالیت‌های اطلاعاتی دولت ترک اطلاع دارند. رئیس سابق ستاد کل اداره اطلاعات ترک به شیوه‌ای آشكار به تهدید و انجام قتل‌عام‌های تازه‌ای اشاره کرده است.

به این مناسبت همچون KCDK-E و TJK-E از حکومت فرانسه می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود عمل کند. مبارزه آزادیخواهی، برابری و دمکراسی علیه رژیم فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ با اراده‌ای راسخ ادامه خواهد داشت."