فراخوان پلاتفرم دمکراتیک ایران برای اقدام مشترک جهت متوقف کردن ماشین اعدام و سرکوب رژیم ایران

رژیم بسیار خوب می‌داند که موج عظیمی از نفرت و انزجار در میان خلق کورد و خلق‌های ایران نسبت به حاکمیتش نهفته است. آتش هرگز خاموش نشده‌ی خشم خلق کورد که از همان روزهای نخست با حمله جنایتکارانه رژیم به کوردستان در شکل دفاعی مشروع زبانه کشید.

شورای هماهنگی پلاتفرم دمکراتیک ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدام مشترک برای توقف ماشین اعدام و سرکوب رژیم جمهوری اسلامی ایران شده است.

متن بیانیه پلاتفرم دمکراتیک ایران به شرح زیر است:

"فراخوان به اقدام مشترک جهت متوقف کردن ماشین اعدام و سرکوب در ایران و آزادی بدون قید و شرط دستگیرشدگان اخیر در کوردستان و تمامی زندانیان سیاسی خلق‌های ایران!

 طی یک ماه و نیم اخیر بیش از ۱۰۰ نفر اعم از زن و مرد و جوان که قلبشان برای ایجاد تغییر در جامعه و میهن اشغال شده‌شان می‌تپد، در کوردستان توسط اطلاعات رژیم دستگیر شده‌اند، گزارش‌ها حاکی از آن است که دستگیری‌ها در کوردستان همچنان ادامه دارد. دستگیرشدگان به مکانهای نامعلومی برده شده‌اند و خوانواده‌هایشان از وضعیت ایشان بی‌اطلاع هستند. دستگیری فعالین اجتماعی و سیاسی با اعمال خشونت اطلاعات بر دستگیر شدگان صورت گرفته است. علاوه بر این طبق گزارشات آمده، در همین هفته‌ها و همزمان با موج دستگیری‌ها در کوردستان، پنج زندانی سیاسی بلوچ  نیز در زاهدان اعدام شده‌اند.

اعدام‌های اخیر در بلوچستان و دستگیری‌های فعالین سیاسی و اجتماعی در کوردستان و تشدید فشار بر خلق‌ها، ادامه سیاست سرکوب و ایجاد رعب و وحشت در سراسر ایران و به ویژه در بین خلق‌های تحت ستم می‌باشد.

رژیم بسیار خوب می‌داند که موج عظیمی از نفرت و انزجار در میان خلق کورد و خلق‌های ایران نسبت به حاکمیتش نهفته است. آتش هرگز خاموش نشده‌ی خشم خلق کورد که از همان روزهای نخست با حمله جنایتکارانه رژیم به کوردستان در شکل دفاعی مشروع زبانه کشید و رسمیت و تثبیت رژیم را در کوردستان به آتشی همیشگی کشید، آتشی که تا کنون هم هرچند زیر لایه‌های خاکستر سرکوب و وحشیگری‌های رژیم و همچنین شرایط پاندومی کرونا پنهان شده است، اما هرگز از حرارتش کاسته نشده و در اشکال گوناگون، رژیم و اشغالگریش را در کوردستان به چالش کشیده است. لذا رژیم با دستگیری جوانان و فعالین سعی در مهار کردن انفجار خشم خلق‌های تحت ستم در برابر سیاستهای ضد انسانیش را دارد، که امیدی بسیار واهی است و رژیم هرگز به اهدافش نخواهد رسید، چرا که اعتراضات توده‌ها هر چند به صورت غیر منسجم و سازمان داده نشده، اما به طور همیشگی در اشکال گوناگون در سراسر ایران و کوردستان از سوی قشرهای مختلف جامعه در جریان بوده و است.

سیاستهای حاکمیت مطلقه فقیە در عرض ۴۲ سال جنایت، چنان جامعه ایران را در اعماق بحران‌های گوناگون فرو برده است و مصائب جامعه سرمایه‌داری را تشدید نموده است، که فقر، بیکاری، اعتیاد، زن آزاری، کودک آزاری، بی خانمانی، کارتن خوابی و گور خوابی و ده‌ها معضل اجتماعی دیگر فاکتورهای مشخصه جامعه ایران تحت حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی ایران می‌باشند. و این فاکتورها موجب خیزش تمام اقشار خلق‌ها در ایران خواهد شد و با برطرف شدن محدودیتهای پاندومی کرونا خیزشهای وسیع و منسجمی در راه خواهد بود. با توجه به ویژگی‌های خاص کوردستان، از جمله سازمان‌یافتگی نهادینه شده در فرهنگ مبارزاتی خلق کورد، رژیم جمهوری اسلامی اولین حمله‌هایش را به خیال خودش به منظور پیشگیری و علاج واقعه قبل از وقوع به سوی جوانان و زنان و مردان فعال در کوردستان آغاز کرده است، که خیزشهای آتی خلق‌های تحت ستم در ایران را از سخنگویان و پیشروان خود محروم سازد. این واقعیتی غیر قابل انکار است که رژیم از کوردستان وحشت دارد.

۴۲ سال اجرای سیاست ایجاد فقر، اسیمیلاشیون، انکار و سرکوب علیه خلق‌های تحت ستم در ایران نتوانسته است کمترین اثری در قبول و به رسمیت شناختن رژیم از سوی خلق کورد داشته باشد، وحشت رژیم هم  از همین ویژگی کوردستان نشات می‌گیرد. در نتیجه برای رسیدن به اهداف خود به تشدید فضای امنیتی، حکومت نظامی اعلام نشده و دستگیری و خشونت علیه فعالین اجتماعی و سیاسی در کوردستان متوصل شده است. آنچه که هیچ گونه تردیدی در آن نیست، این است که خلق کورد و همه خلق‌های ایران  به هیچ وجه تسلیم خواسته‌های رژیم نشده و به مبارزات خود منسجمتر و سازمان‌دهی شده‌تر ادامه خواهند داد.

در هر صورت دستگیری‌ها باید متوقف شوند و اجازه داده نشود که فعالین در بند تنها بمانند. باید به یاری  کسانی که به خاطر فعالیتهای مدنی، دفاع از باورهایشان، اعتراض به نابرابری و تبعیض در شرایط نامعلومی به سر می‌برند شتافت و با توجه به درنده‌خویی رژیم در مورد زندانیان سیاسی و اجتماعی، نگرانی در رابطه با وضعیت و شرایطشان کاملا طبیعی است. جوانان کورد در داخل و خارج از کشور به ایجاد کمپینهای حقوق بشری، توفان توئیتری و سوسیال میدیایی دراین جهت پرداخته‌اند که بسیار بجا و ستودنی می‌باشد.

شورای  هماهنگی پلاتفرم دمکراتیک ایران نیز در این رابطه، همه‌ی اقشار خلق، انسان‌های آزادیخواه، نهادها، احزاب و سازمان‌های چپ و دمکراتیک را برای یک اقدام مشترک جهت تلاش برای آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیرشدگان اخیر در کوردستان و تمامی زندانیان سیاسی در سراسر ایران و همچنین متوقف کردن ماشین اعدام و سرکوب خلق از سوی رژیم، فرا می‌خواند."