کانون حقوقی سده در مورد گفتوگو با رهبر خلق کورد بیانیه‌ای منتشر کرد

کانون حقوقی سده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛"خانواده آقای اوجالان برای استفاده از حق مکالمه تلفنی به دادستانی دعوت شدند. مکالمه را قطع کردند."

بیانیه کانون حقوقی سده (أسرین) به این شرح است:

"خانواده موکلان ما آقای عبدالله اوجلان، آقای عمر خیری کونار، آقای هامیلی یلدرم و آقای ویسی آکتاش که در زندان امرالی بسر می‌برند برای استفاده از ملاقات به دادستانی دعوت شدند. گفتوگوی برادر آقای اوجالان، پس از مدت بسیار کوتاهی قطع شد. گفتگو ادامه نیافت. همچنین گفتگو با آقای هامیلی یلدرم نیز بسیار کوتاه بوده است، اما آقای عمر خیری کونار و ویسی آکتاش در اعتراض به وضعیت حصر به ملاقات نیامدند و این گفتگو را بایکوت کردند و به همین دلیل گفتگویی با آنان صورت نگرفت."

همچنانکه می‌دانیم از ٢٧ آوریل ٢٠٢٠ هیچ اطلاعی از آقای اوجالان دریافت نکرده بودیم. آخرین ملاقات ما به عنوان وکلا در روز ٧ آگوست ٢٠١٩ می‌باشد. پس از ١۴ مارس ٢٠٢١ و در پی آنکه در شبکه‌های اجتماعی درخصوص زندگی آقای اوجالان برخی ادعاهای جدی طرح شدند، برای کسب اطلاع از وضعیت ایشان، ما همیشه خواستار ملاقات حضوری و روبرو به عنوان حق قانونی شدیم. اما هیچ پاسخ مثبتی در این رابطه دریافت نکردیم.

امروز نیز در مورد وضعیت سلامتی آقای اوجالان اطلاعی کافی کسب نکردیم. مراجعات ما برای انجام ملاقات با آقای اوجالان در زندان امرالی همچنان ادامه خواهند یافت. آقای اوجالان در جریان گفتگو اعلام کرد که عدم پذیرش این خواسته قابل قبول نیست. اظهار نموده است که این موضوع برخلاف قانون است. سپس نیز گفتگو قطع شده است. ما این موضوع را با افکار عمومی در میان می‌گذاریم. مسئولان را به رفتار در چارچوب مبانی حقوقی فرامی‌خوانیم."