"خلق حزب دمکراتیک خلق‌ها را تاسیس کرده است، با ادعانامه قصر سلطنتی نمی‌تواند تعطیل شود"

ارکان باش دبیرکل حزب کارگران ترکیه با برگزاری نشستی خبری در پارلمان ترکیه اعلام نمود که حزب دمکراتیک خلق‌ها و گرگری‌اوغلو تنها نیستند و در این باره افزود: خلق حزب دمکراتیک خلق‌ها را تاسیس کرده است، با ادعانامه قصر سلطنتی نمی‌تواند تعطیل شود.

ارکان باش دبیرکل حزب کارگران ترکیه با برگزاری نشستی خبری در پارلمان ترکیه اعلام نمود که حزب دمکراتیک خلق‌ها و گرگری‌اوغلو تنها نیستند و در این باره افزود: خلق حزب دمکراتیک خلق‌ها را تاسیس کرده است، با ادعانامه قصر سلطنتی نمی‌تواند تعطیل شود. ارکان باش در بخش دیگری از سخنان با ابراز واکنش نسبت به خروج ترکیه از کنوانسیون استانبول نیز اظهار داشت: کشور اینگونه نمی‌تواند مدیریت شود. حقوق در این کشور نمی‌تواند به این شیوه تامین شده و تداوم یابد. این اقدام مایه شرم بوده و در تاریخ ثبت می‌شود.

ارکان باش در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود اعلام کرد که آ.ک.پ تلاش می‌کند تا اراده مجلس و نمایندگان را از بین برده و در این باره افزود: آ.ک.پ اعلام کرده بود که مجلسی قدرتمندتر بهتر است، اما این گفته دروغی بیش نیست.

ارکان باش دبیرکل حزب کارگران ترکیه با اشاره به خشونت‌های افزایش یافته علیه حزب مکراتیک خلق‌ها گفت: حزب دمکراتیک خلق‌ها و گرگری اوغلو تنها نیستند. خلق حزب دمکراتیک خلق‌ها را تاسیس کرده است. حزب دمکراتیک خلق‌ها با ادعاهای قصر سلطنتی نمی‌تواند تعطیل شود. آنها خود قوانین خود را زیر پا می‌گذارند. گرگری‌اوغلو و حزب دمکراتیک خلق‌ها تنها نیستند. نه دادگاه قانون اساسی و نه قصر سلطنتی نمی‌توانند این ادعا را بدون هزینه انجام دهند. این خلق است که حزب دمکراتیک خلق‌ها را تاسیس کرده است.