مدحت سنجار: میلیون‌ها نفر فریاد زدند که نمی‌توان مانع از اراده ما شد

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در خصوص تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد در میادین نوروز خلق ما صراحتا به تلاش‌های حاکمیت برای تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها پاسخ داد.

مدحت سنجار ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در نشست پارلمانی حزبی خود سخنرانی کرد. وی در این نشست حزبی مسائل و موضوعات مهم را مورد بحث و بررس قرار داد.

مدحت سنجار به دلیل مصادف بودن این نشست با برگزاری مراسم نوروز اظهار داشت: نوروز با شور و حماسه‌ای گسترده از سوی خلق مورد استقبال قرار گرفت. میلیونها نفر در میادین حضر بهم رساندند، از استانبول گرفته تا آنکارا، ازمیر تا مرسین و ادرنه، از کوبانی گرفته تا آمد و مهاباد، از باتمان گرفته تا هولیر و جزیر و قامشلو و دیلوک خلق نوروز را گرامی داشتند. مطالبات آزادیخواهانه و صلح‌طلبانه خلق و صیانت از اراده خلق طنین‌انداز شدند. این میادین نشان می‌دهند که چگونه خلقمان معتقد به صلح بوده و برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند. مهمترین پیام نوروز اراده مصمم و جسارت خلق ماست. خلقمان اعلام کرده است که با وجود تمامی مشکلات و فشارها، حملات و سرکوب و تهدیدها، هیچگاه سر تسلیم فرود نیاورنده و اعلام کردند که اجازه نخواهند داد تا با شکوه و جایگاه خلق بازی شود و خواست خود را به تمامی جهان نیز نشان دادند. از خلقمان سپاسگذاریم.

پاسخ لازم داده شد

سنجار در ادامه سخنان خود با اشاره به خواست خلق در مراسم نوروز نیز اظهار داشت: خلقمان در هزینه‌های فراوان و مبارزه‌ای بی‌نظیر نوروز را به مرحله کنونی رسانده است. خلقمان نشان داده است که چگونه هیچگاه دست از خط سیاسی دمکراتیک خود بر نمی‌دارد. با بهترین و قدرتمندترین شیوه از خواسته‌های خلقمان صیانت می‌کنیم و البته با مقاومت و مبارزه این کشتی را به بندر ثبات به پیش می‌رسانیم. میلیونها نفر از خلقمان که در میادین نوروز حضور یافتند این پاسخ را به کسانی دادند که می‌خواهند بدون حزب دمکراتیک خلق‌ها تخیلات خود را در رابطه با ترکیه بزرگتر به مرحله عمل درآوردند. میلیونها نفر در مقابل تلاش‌های تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها، لغو مصونیت پارلمانی اعضای حزبمان، غصب شهرداری‌هایمان به میادین آمده و فریاد زدند که نمی‌توانید مانع از تحقق اراده خلقمان شوند. خلق می‌تواند به محاسبات غلط پاسخ بدهد. در این نوروز خلقمان بار دیگر این مسئله را نشان داد. نوروزی بسیار پر شکوه بود. روح جوانی و جوانان در این مراسم‌ها حضور داشت. در تمامی میدانها جوانان به ارعاب و تهدید حاکمیت پاسخ دادند. خلق ما بار دیگر در میادین نوروز امیدهای جدیدی را رقم زد. لازم است که پیامهای ارسال شده در نوروز به خوبی ارزیابی و تحلیل شوند و حاکمیت به مطالبات خلق گوش فرا دهد.