پروین بولدان: حتی اگر دویست سال هم سپری شود در رابطه با قتل‌عام کوچگری بازخواست می‌کنیم

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که در یک‌صدمین سالگرد قتلعام کوچگری دردهای مشترک همچنان باقی هستند و در این باره افزود: حتی اگر دویست سال هم سپری شود در رابطه با قتل‌عام کوچگری بازخواست می‌کنیم.

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها و هیات همرای وی بعد از دیدار با انجمن جم‌خانه‌های مالتپه از انجمن کوچگری در منطقه عمرانیه نیز دیدار کرد. رضا کارامان ریاست این جمعیت و مسئولان دیگر آن از پروین بولدان و هیات همراه وی استقبال کردند.

قیام کوچگری را نمی‌توان فراموش کرد

در این دیدار ابتدا رضا کارامان ریاست جمعیت کوچگری سخنرانی کرده و اظهار داشت خلق در این قیام دردهای بسیاری را تحمل کرده است. وی در این باره خاطرنشان ساخت که ما تاریخ خونینمان را از یاد نمی‌بریم. اگر امروز ما از علی‌شیر و رفقایش یاد نکنیم نمی‌توانیم در آرزوی آینده‌ای روشن باشیم. مادران کوچگری دردهای بسیاری را تحمل کرده‌اند. رویداد کوچگری یک قتل‌عام در معنای واقعی بود. بعد از آن بود که در درسیم، آگری، خارپیت و بسیاری از مناطق دیگر قتل‌عام روی داد و در این منطقه سیاستهای قتل‌عام به طور گسترده‌ای عملی شدند.

عقل دولت، متعلق به یکصد سال گذشته است

بعد از سخنرانی کارامان، پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها سخنرانی کرده و اعلام کرد که در یکصدمین سالگرد قتل‌عام کوچگیری از دردهای مشترک یاد کرده و در این رابطه خاطرنشان ساخت که: قتل‌عام‌های کوچگری، روبوسکی، درسیم، مرعش فرقی با یکدیگر ندارند. دویست سال نیز بگذرد ما از عاملان این رویدادها بازخواست می‌کنیم.

این مراسم با روشن کردن شمع به یاد جانباختگان قتل‌عام‌ها خاتمه پیدا کرد.