پیام نوام چامسکی به نوروز شهر وان: مبارزه ملت کورد الهام‌بخش است

نوام چامسکی فیلسوف پرآوازه در پیامی به جشن نوروز شهر وان باکور کوردستان گفت:"خلق کورد برای آزادی و عدالت قهرمانانه تلاش نموده و مبارزه ملت کورد مایه الهام است."

نوام چامسکی، زبانشناس، فیلسوف، دانشمند علوم شناختی، مورخ، منتقد اجتماعی، فعال سیاسی و دوست خلق کورد پیامی تصویری به عید نوروز شهر وان فرستاد. چامسکی گفت؛ خلق کورد برای آزادی و عدالت قهرمانانه تلاش کرد و مبارزه خلق کورد الهام‌بخش است.

پیام چامسکی به این شرح است:

"خلق کورد برای آزادی و عدالت قهرمانانه مبارزه کردند. با سرکوب، ظلم و خشونت وحشتناکی روبرو شده و به پیروزی رسیدند. پیروزی آنان در برابر ظلم و مشکلات همچون مبارزه پیروزمندانه آنان الهام‌بخش است. برای شخص من مایه افتخار است که بتوانم سهم کوچکی در مبارزات چشمگیر خلق کورد داشته باشم. من اخیرا در دانشگاه روژاوا سخنرانی کردم. چند سال پیش، آنچه غیرقابل تصور بود روی داد. این باید به ما بیاموزد که روح انسان نه تنها قادر به تخیل است، بلکه آنرا به فعلیت هم می‌رساند. مقاومت و پیروزی خلق کورد برای ما یک درس است. مطمئنا دستاوردهای بیشتری در راه است و کمتر از این نیز الهام‌بخش نخواهد بود. شما رسالتی کمتر از شکل بخشیدن به تاریخ در آینده نخواهید داشت. نوروز مبارک باد!"

نوام چامسکی با یادآوری حصر و ایزولاسیون بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌افزاید:"آقای عبدالله اوجالان تحت حصر سنگینی قرار دارد. حصر بر خلق کورد هم تأثیر می‌گذارد، باید این حصر درهم شکسته شود."