"رئیس تبهکاران سوریه برای کمک به بارزانی در نابودی دستاوردهای انقلاب روژاوا به هولیر آمده است"

علی کریمی سیاستمدار کوردستان به این مسئله اشاره می‌کند که هدف از آمدن هیئت تبهکاران سوریه به هولیر از بین بردن تجربه روژاوای کوردستان به دستور ترکیه است.  وی همچنین می‌گوید، این هیئت های کثیف همیشه در پناه سیاه چادرهای عشیره ی بارزانی جای می‌گیرند.

 سه روز است که نصر الحریری سردسته تبهکاران سوری مورد حمایت رژیم ترکیه که نام "ائتلاف ملی سوریه" را بر خود گذاشته‌اند همراه با یک هیئت از همقطارانش مهمان کاخ‌های بارزانی‌ها در منطقه صلاح‌الدین نزدیک شهر هولیر است. این هیئت از سوی مسعود بارزانی رئیس پ.د.ک، مسرور بارزانی نخست‌وزیر حکومت اقلیم مورد استقبال قرار گرفتند و همچنین با مدیریت مسعود بارزانی جلساتی مشترک را با گروهک ENKS برگزار کردند.

پذیرایی مسعود بارزانی از سردسته‌ی جنایتکاران سوریه

علی کریمی، سیاستمدار کورد، در مورد سفر این هیئت به هولیر به «روژ نیوز» می‌گوید: این بار اول نیست که چنین هیئت‌های قبیحی به هولیر می‌آیند و بار آخر هم نخواهد بود. آنها که هرگز با مسئله کورد دوست نبوده‌اند، همیشه در پناه سیاه چادرهای عشیره‌ی بارزانی جای گرفته‌اند.

وی همچنین اشاره می‌کند، آمدن این هیئت به ریاست نصر الحریری که یکی از مزدوران میت ترکیه است، برای آن است تا مشکلات و مسائلی را برای اداره‌ی خودمدیریتی روژاوای کوردستان درست کنند و این تجربه را از بین ببرد و این کارها هم با نقشه و استراتژی ترکیه انجام می‌شود.

ائتلاف ملی سوریه از تبهکاران وابسته به دولت ترکیه تشکیل شده است که شامل ENKS نیز می‌باشد. آنها در سال ۲۰۱۸ در حمله‌ی اشغالگرانه به کانتون عفرین شرکت کردند و سپس در سال ۲۰۱۹ در اشغال گری‌سپی و سریکانی نیز حضور داشتند.

علی کریمی می‌گوید: آنها در اشغال عفرین و سریکانی و گری‌سپی شرکت کردند و پشتیبان و همکار دولت ترکیه بودند و دوست عثمانی‌ها هستند، به همین دلیل پیش والی عثمانی‌ها در هولیر، که مسعود بارزانی است، می‌آیند."

این سیاستمدار کورد همچنین می‌گوید: یکی از نکاتی که سبب پیروزی تجربه‌ی روژاوای کوردستان شد، این است که اجازه‌ی وجود میلیشیاهای حزبی را ندادند. چون این امر سرچشمه‌ی مشکلات ۷۰ سال گذشته‌ی باشور (جنوب) کوردستان است. آنها از این تجربه درس گرفتند و اجازه ندادند میلیشیاهای حزبی به روژاوای کوردستان راه پیدا کنند.

استقبال از رئیس تبهکاران سوریه، سبب ایجاد نارضایتی مسئولین روژاوای کوردستان نیز شد و شب گذشته آلدار خلیل عضو شورای رهبری حزب اتحاد دموکراتیک پ.ی.د در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشت؛"این داعشی‌ها ۳ سال پیش چند کیلومتر از هولیر دور بودند، امروز آنها در هولیر به گرمی مورد استقبال قرار گرفتند."

 آلدار خلیل همچنین گفت، "این تبهکاران خلق عفرین را آواره کرده و آنها را قتل‌عام نمودند. همان اعمال را در سرکانی و گری‌سپی نیز انجام دادند. اما اکنون با لباس دیپلماتیک و به عنوان سیاستمدار به هولیر می‌روند."