تعاونی زبان و هنر آنکا نیز مورد حمله قرار گرفت: ۲۳ نفر بازداشت شدند

تعاونی آموزش زبان و هنر آنکا در شهر آمد نیز مورد حمله قرار گرفت. تعداد بازداشت‌شدگان به ۲۳ نفر افزایش یافت.

در بخشی از تحقیقات انجام شده توسط دادستانی کل شهر آمد، انجمن پژوهشی زبان و فرهنگ مزوپوتامیا (MED-DER) و کتابفروشی پاییز کتاب که در آمد فعالیت می‌کنند، صبح مورد حمله پلیس قرار گرفتند. در چارچوب تحقیقات، بسیاری از مدیران و معلمان زبان کوردی، از جمله روسای مشترک انجمن پژوهشی زبان و فرهنگ مزوپوتامیا، بازداشت شدند. گزارش شد که تحقیقات در سال ۲۰۲۲ با اظهارات شاهد امید آک‌بییک که با اظهارات نادرست در بسیاری از پرونده‌ها شناخته می‌شود و به عنوان شاهد مخفی استفاده می‌شود، در دستور کار قرار گرفته بود و ۲ سال است که ادامه دارد.

حملات ادامه دارد

به عنوان بخشی از تحقیقات، تعاونی آموزش زبان و هنر آنکا، که کارگاه‌های آموزشی و هنری چندزبانه را در محله باغجیلار منطقه رَزان سازماندهی می‌کند، نیز مورد حمله قرار گرفت. گفته شد در این عملیات هارد دیسک‌های رایانه‌های تعاونی ضبط شد.

محدودیت ۲۴ ساعته دسترسی به وکیل برای پرونده صادر شده که حکم محرمانه بودن دارد.

۲۳ نفر در بازداشت هستند

تعداد بازداشتی‌ها در محدوده تحقیقات افزایش یافت. اسامی ۲۳ نفری که در بازداشت به سر می‌برند به شرح زیر است: «محمد رمزی عزیزاوغلو و شوکران یاکوت، روسای مشترک انجمن پژوهشی زبان و فرهنگ مزوپوتامیا، رفعت رونی، رمضان هولات، دیلان گووَنچ، نازان چَلیک، رَزان آک‌تولوم، بریتان غربت اوراک، بریوان دومان، آیهان کاراتَکین، بلقیس بیتکین، جیهات گونَی، محمد صالح اونگون، الیاس گون، هَبون یاغمور، مینه کاراکاش، احمد بولتان، رابعه کارایِل، ایپَک اویور، فاطمه ایگین، مصطفی آچماز، حسن گورپینار.»