واکنش شوان پرور به عملیات اشغالگران ترک: هدف پ.ک.ک نیست، خلق کورد است

شوان پروز هنرمند کورد، طی حمله‌ای شدید به عملیات ارتش اشغالگر ترک به کوردستان اظهار داشت: هدف پ.ک.ک نیست، هدف خلق کورد است.

از ۲۳ آوریل، ارتش اشغالگر ترک حمله گسترده‌ای را به منطقه متینا، آواشین، زاپ و اقلیم جنوب کوردستان آغاز کرده است و از هوا و زمین این منطقه مورد حمله واقع شده است. شوان پرور هنرمند کورد، در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی در خصوص حمله اشغالگرانه ارتش ترک اعلام کرد که این حمله به خلق کورد است، حمله به پ.ک.ک نیست.

متن پیام شوان پرور به شرح زیر است:

از روز گذشته به جنوب کوردستان حمله می‌کنند. علت این حمله را نیز پ.ک.ک نشان می‌دهند. اگر صادقانه سخن بگوییم، پ.ک.ک با تمامیت وجود خود به خلق کورد خدمت می‌کند. برای موجودیت خلق کورد به نبرد دست می‌زند و از جان خود مایه می‌گذارد. مسئله این نیست که پ.ک.ک است یا دست به تروریسم می‌زند، هر کس که اظهار بدارد که کورد و کوردستانی است، عنوان تروریست به وی اطلاق می‌شود. هدف ترکیه از میان برداشتن کورد است. تلاش می‌کنند تا ترکیه را یکدست و یکپارچه بکنند و به کشورهای دیگر حمله کنند. در لیبی، در سوریه و ارمنستان به آفتی برای خلق‌های دیگر تبدیل شده‌اند. اما بلایی بزرگ علیه کوردها هستند.

نیروی واقعی خلق کورد، خود خلق کورد است

در مقابل رویدادهایی که در کوردستان روی می‌دهند، باید خلق کورد در همه جای کوردستان علیه یکدیگر موضع نگیرد. همان بلایی که بر سر کورد در شمال کوردستان می‌آید، بر سر خلق در روژهلات کوردستان نیز می‌آید. بلایی که بر سر کورد در روژهلات کوردستان می‌آید بر سر کورد در جنوب کوردستان نیز می‌آید، همان بلا بر سر کورد در روژآوای کوردستان نیز می‌آید. کورد در تمام بخش‌های کوردستان برده است. از آنها خواسته می‌شود که تسلیم شوند. بردگان چگونه می‌توانند آزاد شوند؟ بردگان باید چکار کنند؟ لازم است که کوردها متحد شوند، از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند. نیروی واقعی خلق کورد، خود خلق کورد است. در صورتیکه کورد نیروی متحدی را ایجاد نکند، باید همیشه منتظر حمله تانک و توپ‌های دشمن باشند. هم اکنون نیز می‌خواهند که آواشین، گاره، قندیل و متینا را به اشغال درآوردند.

کورد باید آگاه باشد

اقداماتی که ترکیه انجام می‌دهد، هیچ گونه ارتباطی با انسانیت ندارد. اقدامات آنها در خدمت منافع ترک‌ها قرار ندارد. ملت‌پرستی و فاشیسم هدف آنان است. از سیمای آنها تنفر و نفرت می‌بارد. دولت ترک هیچ گونه احترامی برای کورد قائل نیست، دولتی ظالم و غیر انسانی است. لازم است که کوردها بدانند و به ترک‌ها اعتماد نکنند. ترک‌ها، کورد را تروریست می‌دانند. ترکیه برای مخفی کردن بحران سنگین اقتصادی خود دست به حمله به کوردها می‌زند.

لازم است کورد‌ها متحد شوند

تجارب لازمی را داریم. ما می‌دانیم و می‌بینیم. باید عقلانیت خودمان را متمرکز کنیم. هر چه را که بکارند درو می‌کنند. در صورتیکه کورد متحد نشود، همواره در اختلاف و تفرقه خواهند بود. با تفکر حزبی، چند گروه و چند دسته نمی‌توان گام برداشت و به پیروزی رسید. در جنوب کوردستان رفراندوم برگزار شد. یکی از موفقترین رفراندوم‌های جهان بود. و در نهایت چرا تانک و توپ را به کوردستان فرستادند و اعلام کردند که مگر شما کیستید که استقلال می‌خواهید؟ در صورتیکه کورد متحد نشود، هیچ کس دوست و متحد کورد نمی‌شود. اگر ما نتوانیم زخم‌ها و آلام خود را درمان کنیم، هیچ کس این کار را برای ما انجام نخواهد داد. کوردها تحت شرایط اشغالگری بزرگی زندگی می‌کنند. اگر به عنوان کورد ما بخواهیم به زبان خود آموزش ببینیم، به زبان خودمان ترانه هلبجه را بسراییم، لازم است که متحد شویم. در غیر اینصورت نابود می‌شویم. کسانی که نتوانستند از خود دفاع کنند، همیشه نابود شده‌اند. باید بین پیروزی و نابودی یکی را انتخاب کنیم.  باید به پیروزی برسیم و بمانیم. خلق کورد نباید با یکدیگر دشمنی کند. باید از خودمان حمایت و پشتیبانی کنیم.