ه‌پ‌گ یاد فرمانده شَوگر چیا را گرامی داشت

نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده شَوگر چیا گفت: «رفیق ما شَوگر تا آخرین نفس مبارزه برای آزادی را با پیروزی انجام داد.»

بیانیه شهید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ در رابطه با گریلای شهید شَوگر چیا اعلام کرد:

«یاد رفیق شَوگر چیا، فرزند دلیر مردم کوردستان، مبارز دلاور و فرمانده ارزشمندمان را در سالروز شهادتش با احترام و سپاسگزاری گرامی می‌داریم.

رفیق ما شَوگر که با اخلاق حزبی و آگاهی عمیق میهن‌دوستانه‌ای که به دست آورده بود مبارزه را بر مبنای معنادار و درست آغاز کرد، تا آخرین نفس مبارزه برای آزادی را با پیروزی پیش برد. رفیق ما که ۲۴ سال سابقه مبارزاتی بی‌وقفه از خود به جای گذاشت، در بسیاری از مناطق کوردستان از مِردین تا گابار، از جودی تا مناطق حفاظتی مدیا در انجام وظایف انقلابی خود تلاش زیادی کرد. رفیق شَوگر که بی‌امان برای کوردستان آزاد و رهبری آزاد جنگید، برای تحقق این هدف تحت هر شرایطی به مبارز تسلیم‌ناپذیر خط حزب تبدیل شد.

شخصیت زحمتکش، فداکار، سادگی و خصلت‌های فرماندهی رفیق شَوگر، همیشه سرمشق ما رفقایش قرار می‌گیرد و آرزوهای رفیقمان را با پیروزی تاج‌گذاری خواهیم نمود. بر این اساس این ضایعه را به خانواده گرانقدر ایشان، مردم میهن‌دوست مِردین و همه مردم کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفیق ما شَوگر چیا به شرح زیر است:

نام سازمانی: شَوگر چیا

نام ونام خانوادگی: سَدات آکسو

محل تولد: مِردین

نام مادر -پدر: خانسه -نوری

تاریخ و محل شهادت: ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ / مناطق حفاظتی مدیا.‌»