تصویر

ه‌پ‌گ یاد و خاطره گریلاهای شهید نودا و شیار را گرامی داشت

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) یاد و خاطره گریلاها نودا و شیار را که هفت سال پیش در منطقه زاپ به شهادت رسیدند، گرامی داشت.

ه‌پ‌گ در بیانیه خود آورده است: «رفقای ما شیار و نودا، مبارزان فداکار آپویی که با تمام وجود خود را وقف مبارزات آزادیخواهی مردم ما کردند و هر لحظه به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند، در روز ۴ سپتامبر ۲۰۱۷ به شهادت رسیدند. یاد و خاطره رفقای‌مان شیار و نودا را که به عنوان مبارزان دلیر و فداکار، میراثی فراموش‌نشدنی از مبارزات خود بر جای گذاشتند، با احترام، عشق و سپاس گرامی می‌داریم و قول می‌دهیم که مبارزات آنان را به پیروزی برسانیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «رفیق ما شیار که مبارز فداکار مبارزات آزادیخواهانه مردمی بود که در معرض سیاست‌های انکار و نابودی دولت استعمارگر و اشغالگر ترکیه قرار گرفته بود، با موضع‌گیری خود در زندگی، رفاقت قوی و زحماتی که برای رفقایش می‌کشید، توانست به یک مبارز آپویی نمونه تبدیل شود. رفیق ما که لحظه لحظه زندگی را آموزش ارزیابی می‌کرد و می‌خواست در پیشرفت رفقای خود سهیم باشد، با شایستگی نظامی و دانش ایدئولوژیکی و موضع مصمم در خط فداکاری نام خود را در تاریخ مبارزات ما به یادگار گذاشت. رفیق ما شیار که به عنوان جانشین رفقای فدایی به وظایف تاریخی خود واقف بود، تلاش زیادی کرد تا شایسته شهدای ما باشد.

رفیق ما نودا که راهپیمایی آزادی را که با قاطعیت و مصمم‌بودن آغاز کرده بود به اوج رساند و بی‌دریغ در خط‌مشی فداکاری گام برداشت، هیچ مشکلی را مانعی بر سر راه زیلان‌شدن ندید. او به عنوان یک گریلای موفق و شایسته یژا استار هر کاری را که بر عهده می‌گرفت با جدیت و حساسیت بسیار انجام می‌داد. رفیق ما که با شاهد شدن به ظلم دولت و مقاومت گریلاها در کوردستان بزرگ شده بود، همیشه در صدد بود که ضربه بزرگی به دشمن وارد کند. رفیق ما که در هر لحظه از زندگی خود اصرار داشت فلسفه‌ی رهبر آپو را به کار گیرد، فداکاری را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار داد و تا شهادت، از خط فداکاری خود کوتاه نیامد. او به عنوان یک مبارز شجاع پ‌ک‌ک-پاژک می‌دانست که چگونه به مسئولیت‌های دوره خود پاسخ دهد.

رفقای ما شیار و نودا، مبارزان فداکار حزب ما پ‌ک‌ک و فرزندان دلیر مردم ما، میراث بزرگ مبارزه را برای جانشینان خود به یادگار گذاشتند. این ضایعه را به خانواده‌های ارزشمند رفقای شهیدمان و همه مردم میهن‌دوست وان، شرنخ و سراسر کوردستان تسلیت می‌گوییم.

 

مشخصات گریلاهای شهید به شرح زیر است:

نام سازمانی: شیار جودی

نام و نام خانوادگی: اَرسین آرواس

محل تولد: وان

نام مادر- پدر: زبیده- طاهر

تاریخ و محل شهادت: ۴ سپتامبر ۲۰۱۷ / زاپ

********

نام سازمانی: نودا اِریش آندوک

نام و نام خانوادگی: دنیز بایار

محل تولد: شرنخ

نام مادر- پدر: فاطمه - متین

تاریخ و محل شهادت: ۴ سپتامبر ۲۰۱۷ / زاپ»