السودانی: نیروهای ائتلاف بین‌المللی باید از عراق خارج شوند

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد، آن‌ها برای پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق مصمم هستند.

امروز، دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی اعلام کرد: «نخست وزیر عراق با مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا نشستی برگزار کرده و در این نشست در مورد روابط دو کشور گفت‌و‌گو کرده‌اند.»

عنوان شده است که السودانی در این دیدار بر پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق تاکید کرده است، زیرا نیروهای عراقی در مبارزه با تروریسم پیشرفت کرده‌اند، بقایای داعش نیز دیگر تهدیدی برای عراق محسوب نمی‌شوند‌.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیر عراق این را نیز اعلام کرد، تلاش‌های کنونی عراق برای اجرای توافق‌نامەی نظامی دو جانبه بین عراق و اسپانیا بخشی از یک توافق برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق است.

وزیر دفاع اسپانیا نیز خوشحالی خود را از حمایت عراق ابراز کرده است و بر احترام به تمام تصمیمات دولت عراق در خصوص ماموریت ائتلاف بین‌المللی تاکید کرده است.

گفتنی است اکنون عراق در تلاش است تا به ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق پایان دهد و نیروهایشان را خارج کنند. به ویژه پس از حملات اخیر آمریکا در عراق، این تلاش‌ها افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌ها، پارلمان عراق هفته آینده درباره‌ی‌ حملات آمریکا و بررسی لایحه خروج نیروهای آمریکایی از عراق تشکیل جلسه می‌دهد.