اسرائیل: ما به دنبال جنگ با حزب‌الله نیستیم

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز شنبه گفت که اسرائیل «به دنبال جنگ» با حزب‌الله نیست اما برای این احتمال «آماده» است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در جریان سفر خود به شمال اسرائیل و یک روز پس از نشست پرتنش شورای وزیران، در سخنرانی خود گفت که «آنها به دنبال جنگ» با حزب‌الله نیستند. در جلسه شورای وزیران، حزب راست افراطی اوتزما یهودیت اصرار داشت که باید یک جنگ بزرگ علیه لبنان آغاز شود.

گالانت با بیان اینکه «راه‌حل دیپلماتیک همیشه ارجح است»، گفت: «اگر حزب‌الله جنگ را انتخاب کند، ما می‌دانیم که باید چه کار کنیم، اما اگر تصمیم به دستیابی به توافق داشته باشد، به این موضوع نیز پاسخ خواهیم داد.»

گالانت خطاب به مردم شمال گفت: «می‌دانم که این برای شما آسان نیست، اما برای حزب‌الله و لبنان سخت‌تر است.»

بمباران‌های متقابل در میدان ادامه دارد. حزب‌الله اعلام کرد که دو تن دیگر از مبارزانش در جنوب لبنان کشته شدند.

به گزارش رسانه‌های لبنانی، از هشتم اکتبر و همزمان با جنگ غزه، ۳۶۰ نفر از اعضای حزب‌الله در لبنان و سوریه کشته شده‌اند.

در همین حال، هزاران نفر از تظاهرکنندگان در تل‌آویو روز شنبه دوباره گرد هم آمدند تا خواستار بازگرداندن گروگان‌ها و اعتراض به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، که به‌خاطر مدیریت او در جنگ مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، شوند. در هفته‌های اخیر ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها ریخته‌اند و خواهان استعفای نتانیاهو شده‌اند.

تعداد تلفات در نوار غزه به ۳۷ هزار و ۸۷۷ نفر افزایش یافت.

به گفته وزارت بهداشت حماس، در نوار غزه، تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر به ۳۷ هزار و ۸۷۷ نفر افزایش یافته است. در این بیانیه آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۴۳ نفر در نوار غزه جان خود را از دست دادند و ۸۶ هزار و ۹۶۹ نفر نیز مجروح شدند.