ایران یک کشتی اسرائیلی را توقیف کرد

نیروهای سپاه پاسداران در تنگه هرمز یک کشتی باربری را توقیف کردند، که پرچم کشور پرتغال بروی آن به اهتزاز در آمده بود،‌ اما گفته می‌شود که صاحب این کشتی یک سرمایه‌دار اسرائیلی است.

پس از حمله اسرائیل در ابتدای ماه جاری به سفارتخانه ایران در دمشق که بر اثر آن ۱۶ نفر که ۷ نفر از آنان عضو و فرمانده سپاه پاسداران بودند، کشته شدند، وضعیت خاورمیانه بدلیل پاسخ احتمالی ایران هرچه که می‌رود نا آرام‌تر و متناقض‌تر می‌گردد.

طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایران در تنگه هرمز یک کشتی باربری را توقیف کرده که پرچم پرتغال بر روی آن به اهتزاز در آمده بود.

پس از انتشار این خبر، خبرگزاری رسمی ایران ‌(ایرنا) این خبر را تایید نموده و اعلام کرده که این کشتی متعلق به اسرائیل است و دارنده آن یک سرمایه‌دار اسرائیلی به نام ایال اوفیر است.

کشتی ایم‌ایس‌سی‌آریس متعلق به شرکت زودیاک مری‌تایم است که دفتر آن در لندن واقع شده است.

رادیوی ارتش اسرائیل تایید کرده است که صاحب این کشتی یک سرمایه‌دار اسرائیلی است.

سازمان تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرده که، این کشتی در موقعیت ۸۰ کیلومتری شمال شرقی بندر فوجیره امارات واقع در دریایی عمان توقیف شده است.

رسانه‌های رسمی ایران اعلام کرده‌اند که نیروهای سپاه‌ پاسداران توسط هلیکوپتر نیروهای خود را به داخل این کشتی منتقل کرده‌اند و اکنون این کشتی در بندرگاه ایران جای گرفته است.