در حمله اسرائیل به حلب دست کم ۴۲ نفر کشته شدند

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن دست کم ۴۲ سرباز دمشق و اعضای حزب الله در حملات ادعایی اسرائیل به "انبارهای موشکی حزب الله" در نزدیکی حلب است.

حمله اسرائیل به حلب

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR)، دست‌کم ۳۶ سرباز دمشق و ۶ عضو حزب‌الله در حمله اسرائیل به منطقه حلب در شمال سوریه در سحرگاه روز جمعه کشته شدند.

گفته شده است که در این حمله، «انبارهای موشکی متعلق به حزب الله»، که در کنار دولت دمشق جای می‌گیرد، هدف قرار گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حملات اسرائیل که منطقه‌ای نزدیک فرودگاه حلب را هدف قرار دادند، ده‌ها سرباز نیز زخمی شدند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این سنگین‌ترین تلفات ارتش دمشق در حملات اسرائیل از زمان آغاز جنگ در غزه تقریباً شش ماه پیش بود.

یک منبع نظامی به نقل از صنعا، خبرگزاری وابسته به دولت دمشق، اعلام کرد که در این حملات «بسیاری از غیرنظامیان و سربازان کشته و زخمی شدند». همین منبع گفت: « اسرائیلِ دشمن به مناطق مختلف در عطریه در جنوب شرقی حلب حمله هوایی انجام داد.»

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، کارخانه‌های متعلق به وزارت دفاع سوریه واقع در سفیره در نزدیکی حلب و در حال حاضر تحت کنترل گروه‌های طرفدار ایران نیز در این حملات هدف قرار گرفتند.

ارتش اسرائیل از آغاز جنگ در سوریه صدها حمله هوایی به این کشور همسایه انجام داده است که به طور خاص گروه‌های طرفدار ایران را هدف قرار داده است. حملات از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه در اکتبر ۲۰۲۳ تشدید شده است.

همزمان اسرائیل و حزب الله از زمان آغاز جنگ غزه هر روز در امتداد مرز اسرائیل و لبنان با یکدیگر تبادل آتش دارند.

به گزارش صنعا، در حمله هوایی روز پنجشنبه به یک اقامتگاه در حومه دمشق دو غیرنظامی کشته شدند و اسرائیل مسئول این حمله شناخته شد. منطقه سیده زینب به عنوان پایگاه گروه‌های طرفدار ایران در سوریه محسوب می‌شود.

اسرائیل در ۱۹ مارس انبارهای تسلیحاتی حزب الله را در حومه دمشق هدف قرار داد.

در ماه مارس، ارتش اسرائیل اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، علاوه بر انجام «بیش از ۱۲۰۰» حمله هوایی، «تقریباً ۴۵۰۰ هدف حزب‌الله» را در لبنان و سوریه هدف قرار داده است.