عضو سابق اطلاعات اسرائیل: نتانیاهو در حال نابودی کشور است

جاسوس سابق امنیت داخلی اسرائیل، گونن بن ایتزاک، که یکی از چهره‌های برجسته و پیشرو جنبش اعتراضی علیه دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است، اظهار داشت که نتانیاهو در حال «ویران کردن» کشور است.

گونن بن ایتزاک در زندگی قبلی خود، جاسوسی بود که برای آژانس اطلاعات داخلی قدرتمند اسرائیل «شین بت» کار می‌کرد. اکنون او از جمله افرادی است که به سیاست‌های نخست وزیر اسرائیل معترض است.

بن ایتزاک ۵۳ ساله در خانه خود در مودین با خبرگزاری فرانسه صحبت کرد و گفت: «باور کنید، نتانیاهو واقعاً بزرگترین تهدید برای اسرائیل است. من در جریان انتفاضه دوم (قیام فلسطین) بزرگترین تروریست‌ها را به اسیری گرفتم و وضعیت الآن را خوب درک می‌کنم.»

این مقام سابق اطلاعاتی با متهم کردن نتانیاهو به آسیب رساندن به روابط بسیار مهم با آمریکا گفت: «جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بزرگترین حامی اسرائیل است و نتانیاهو گویی به صورت او تف کرده است.»

بنیامین نتانیاهو ماه‌هاست که به دلیل نحوه اجرای جنگ در غزه با اعتراض مواجه بوده و معترضان خواستار استعفای او هستند.

او برای ماندن در قدرت دست به هر کاری خواهد زد

ایتزاک توضیح داد که نتانیاهو برای ماندن در قدرت دست به هر کاری می‌زند و گفت: «او فقط به منافع خود فکر می‌کند. امروز اسرائیل از درون در حال نابودی است. دلیل این امر نتانیاهو است. تا زمانی که نتانیاهو در برابر متحدان ملی‌گرای افراطی و نژادپرست خود سر تعظیم فرود بیاورد، امنیت اسرائیل بیشتر تضعیف می‌شود. اکنون همه چیز آماده انفجار است.»