ه.پ.گ بیلان جنگی ماه مارس را اعلام کرد: اشغالگران بی‌وقفه حمله کردند!

نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) بیلان جنگی ماه مارس را اعلام کرد. با توجه به این؛ اشغالگران ۷۲ بار با هواپیماهای جنگی، ۱۳۵۷ بار با هلیکوپترهای تهاجمی، توپ، خمپاره، تانک و سلاح‌های سنگین، ۵۳ بار با توپ‌های حاوی فسفر، بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی حمله کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه.پ.گ جزئیات بیلان جنگی ماه مارس را به شرح زیر اعلام کرد:

رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ که دشمن قسم‌خورده زنان، جوانان و خلق‌ها، به‌ویژه کوردها است، برای سر پا ماندنش بر تداوم جنگ پافشاری می‌کند. حمله، انکار و از بین‌بردن کوردها، که برای درک فاشیستی از سیاست در ترکیه آسان‌ترین راه است، به سیاستی دائمی برای رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ تبدیل شده است. در حالی که ترکیه به تمام معنا در یک بحران عمیق به سر می‌برد، در حالی که خلق‌های ترکیه از درد و گرسنگی می‌رنجند، رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ سعی دارد با بالا بردن شوونیسم و ​​تعمیق فاشیسم خود را در قدرت نگه دارد. برای رسیدن به این هدف، حملات خود را علیه خلق کورد افزایش می‌دهد.

اگرچه نیروهای دفاعی ما در موضع انفعال قرار دارند، اما رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ بدون وقفه به حملات و عملیات‌های نظامی خود در باکور کوردستان ادامه داد. عملیات‌های متعددی در بسیاری از نقاط انجام شده است، به ویژه در درسیم، بَستا، مِردین، جودی و جولَمِرگ، نیروهای ما مورد حمله قرار گرفته‌اند و رفقایمان در برخی نقاط به شهادت رسیده‌اند. ارتش ترکیه هر روز با نیروی هوایی و زمینی خود به حملات بی‌وقفه‌اش علیه مناطق حفاظتی مدیا ادامه داد. ظرف مدت یک ماه تا جایی که نیروهای ما توانسته‌اند شناسایی کنند، مناطق حفاظتی مدیا ۷۲ بار توسط هواپیماهای جنگی، 1357 بار توسط هلیکوپترهای تهاجمی، توپ، خمپاره، تانک و سلاح‌های سنگین بمباران شد. مواضع مقاومت گریلاها 53 بار با توپ‌های حاوی فسفر، بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی بمباران شد.

نیروهای ما که مدام مورد حمله ارتش ترکیه قرار می‌گرفتند، برای دفاع از خود پاسخ لازم را داده‌اند که در نتیجه ۳۲ اقدام گریلایی انجام شد و ۶ اشغالگر مجازات شدند. همزمان ۱ سیستم دوربین مداربسته و ۱ پهپاد نیز منهدم شد.