تصویر

ه‌پ‌گ: درسیم نورحق هرگز فراموش نخواهد شد

ه‌پ‌گ یاد درسیم نورحق از اعضای کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک‌) و فرمانده آکادمی آپولو را گرامی داشت و گفت: «مبارزات افسانه‌ای و مجاهدت قهرمانانه او همیشه سرمشقی برای همرزمانش، جوانان کورد و خلق ما خواهد بود.»

اعلام مشخصات شهید

اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌) در این خصوص به شرح زیر است:

«عضو کمیته مرکزی پ‌ک‌ک و فرمانده آکادمی‌ آپولو، رفیق ما درسیم نورحق در حمله دشمن در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسید. در سالگرد شهادت فرمانده برجسته حزب ما پ‌ک‌ک، رفیق درسیم نورحق را با احترام و تحسین به یاد می‌آوریم و وعده وفاداری به عهدی که با او و شهدا بسته‌ایم را تکرار می‌کنیم.

رفیق ما درسیم با باور و درک قوی به مبارزات آزادی خواهی ما که به رهبری رهبر آپو آغاز شد پیوست؛ او درهم شکستن حملات نسل‌کشی بر خلق ما را هدف خود قرار داد و این نگرش را در طول زندگی خود ادامه داد. در راه ارزش‌هایی که به آن اعتقاد داشت، فداکارانه در زندگی و جنگ شرکت کرد و با تمام وجود، خود را پرورش داد و سازماندهی کرد. او با قلبی مملو از عصیان، زندگی آپویی را هدف و معیار اصلی خود قرار داد. او یکی از فرماندهان افسانه‌ای ما شد که به عنوان یک مبارز فداکار آپویی و قهرمان دوران معاصر، امضای خود را بر تاریخ مبارزات ما گذاشت. او در طول دوره ۳۱ ساله مبارزاتی خود در چهار گوشه کوردستان از باشور تا درسیم، از سَرحَد تا عفرین، از خاکورک تا زاپ و قندیل و بسیاری از کلانشهرهای ترکیه در میادین وسیعی جنگید. او به عنوان یک مبارز و فرمانده با استعداد ایدئولوژی آپویی، نقش خود را در پیروزی‌های بسیاری ایفا کرد.

رفیق ما درسیم با شخصیت صادقانه و صمیمی خود در قلب رفقا و خلق جای داشت. او با درک فلسفه آپویی، مهر خود را بر پیروزی‌های بسیاری زد و برای بسیاری از وظایف خطیر تلاش کرد. بدین ترتیب او انقلابی نمونه زمانه شد و مسئولیت تاریخی خود را در همه حال انجام داد. او عشق و وفاداری به رهبر ما و همرزمانش را مهمتر از هر چیز می‌دید و رشد این وفاداری و عشق را یکی از اهداف اصلی خود قرار داد. او به مدافعی قوی از فلسفه رفاقت، که جوهر پ‌ک‌ک است تبدیل شد و آن را در زندگی عملی کرد. با این پشتکار و سخت‌کوشی، او شایسته عضویت در کمیته مرکزی حزب پ‌ک‌ک بود.

او با سطح ایدئولوژیک و درک نظامی خود تلاش زیادی برای ترویج جنگ خلق انقلابی ما کرد‌. یکی از فرماندهان قهرمان و پیشرو این جریان انقلابی شد و نام خود را در تاریخ مبارزات ما ثبت کرد. رفیق درسیم با مبارزات افسانه‌ای خود، با راهپیمایی تزلزل‌ناپذیر خود در راه آزادی و با انقلاب قهرمانانه خود الگویی کامل و به تمام معنا برای رفقای خود، جوانان کورد و تمام خلق ما بود و هرگز فراموش نخواهد شد.

ما به عنوان رفقا و مبارزان او، در سالگرد شهادت رفیق درسیم نورحق بار دیگر با احترام و عشق و تحسین از او یاد می‌کنیم. به خانواده عزیز و میهن‌دوست او، رفقایش و همه مردم کوردستان تسلیت می‌گوییم. ما وعده خود را برای تحقق آرمان کوردستان آزاد و سوسیالیستی، که خواست فرمانده ما رفیق درسیم نورحق بود، تکرار می‌کنیم.

مشخصات رفیق درسیم نورحق به شرح زیر است:

نام سازمانی: درسیم نورحق

نام و نام خانوادگی: عزالدین اینان

محل تولد: مَلَتی

مادر- پدر: هاسان - جنت

زمان و مکان شهادت: ۱ اکتبر ۲۰۲۱ / مناطق حفاظتی مدیا.‌»