نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، کابینه جنگی شش نفره را منحل کرد، تصمیمی که پس از خروج ژنرال مرکزگرای سابق، بنی گانتز از دولت انتظار می‌رفت.

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در جلسه کابینه سیاسی-امنیتی به وزرا اطلاع داد که کابینه جنگ پس از خروج بنی گانتز و گادی آیزنکوت منحل شد. 

این تصمیم در زمانی اتخاذ شد که شرکای ملی-مذهبی ائتلاف، وزیر دارایی بزالل اسموتریچ و وزیر امنیت ملی ایتامار بن گویر، خواستار حضور در کابینه جنگ بودند. گنجاندن این افراد در کابینه باعث افزایش تنش با شرکای بین‌المللی به ویژه ایالات متحده آمریکا می‌شود. 

اکنون انتظار می‌رود نتانیاهو با گروه کوچکی از وزرا، از جمله یوآو گالانت، وزیر دفاع و ران درمر، وزیر امور استراتژیک، که بخشی از کابینه جنگ او هستند، درباره جنگ بین اسرائیل و حماس رایزنی کند. 

کابینه جنگ پس از پیوستن گانتز به نتانیاهو در یک دولت وحدت ملی در آغاز جنگ در ماه اکتبر تشکیل شد و شریک گانتز، گادی آیزنکوت و آریه دری، رئیس حزب مذهبی شاس نیز به عنوان ناظران حضور داشتند. هم گانتز و هم آیزنکوت هفته گذشته اعلام کردند که دولت را ترک می‌کنند زیرا فکر می‌کردند نتانیاهو نمی‌تواند استراتژی برای جنگ غزه ایجاد کند.