«پ‌د‌ک با دستانش گور خودش را می‌کند»

روزنامه‌نگاران و سیاستمداران از خیانت خانواده بارزانی ابراز ناراحتی کردند و گفتند: «پ‌د‌ک با دستانش گور خود را می‌کند. زیرا اردوغان پ‌د‌ک را غلامش می‌داند نه همدست.»

سیاستمداران و روزنامه‌نگاران در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) در مورد خیانت خانواده بارزانی و همدستی‌اش با دولت اشغالگر ترکیه صحبت کردند و به اشغالگری واکنش نشان دادند.

الهامی الملیجی، روزنامه‌نگار مصری با بیان اینکه خانواده بارزانی به خاطر منافع شخصی خود کرامت و عزت مردم کورد را می‌فروشند، گفت: «برای حمایت از رژیم ترکیه، حق کوردها را نادیده می‌گیرد و آزادی و کرامت مردم کورد را نقض و می‌فروشد.»

طارق حامو، پژوهشگر سیاسی مرکز تحقیقات سیاسی کوردستان نیز تصریح کرد که هدف دولت ترکیه با از بین بردن پ‌ک‌ک فتح تمام باشور کوردستان است و پ‌د‌ک را ابزار کارهای کثیف خود قرار داده است. حامو گفت: «پ‌د‌ک با دست خودش گور خودش را می‌کند. زیرا اردوغان پ‌دک را غلامش می‌داند نه همدست. خانواده بارزانی تنها به ابزاری تبدیل شده است که توسط دولت اشغالگر ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، این خانواده گور خود را اینگونه به دست خود می‌کند. زیرا نقشه اردوغان و ناسیونالیست‌های ترکیه نابودی تمامی نیروهای کوردی در کشور از جمله پ‌دک است.»