رسانه‌های اسرائیلی: ترکیه دوباره صادرات را تایید کرد

سایت خبری اسراییلی گلوبز اعلام کرد که ترکیه با ازسرگیری ارسال مصالح و کالا به اسرائیل موافقت کرده است که به دلیل جنگ غزه آن را متوقف کرده بود.

به نوشته این سایت، در حالی که وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد اسرائیل در حال تلاش برای پایان دادن به وابستگی طولانی‌مدت اسرائیل به واردات از ترکیه است، وزارت تجارت ترکیه به کارخانه‌های محلی در بخش ساخت و ساز نامه‌هایی ارسال کرده و به آنها اطلاع داده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی گلوبز، آنکارا موافقت موقت برای از سرگیری تامین مصالح ساختمانی به اسرائیل را صادر کرده است.

در این خبر که بر اساس مقامات اسرائیلی و ترکیه‌ای نزدیک به این موضوع منتشر شده، آمده است که وزارت بازرگانی ترکیه نامه‌هایی را برای اعلام این تصمیم به کارخانه‌های محلی که با اسرائیل کار می‌کنند، قبل از ممنوعیت صادرات ارسال کرده است.

در این خبر آمده است که مجوزهای تمدید شده موقت بوده و تنها به کارخانه‌هایی داده شده است که قبلاً با اسرائیل کار می‌کرده‌اند و خاطرنشان می‌شود که این تحول در پی نشست روز چهارشنبه ۸ می در آنکارا بین مقامات ارشد ترکیه، اتاق بازرگانی اسرائیل و مقامات ارشد وزارت بازرگانی ترکیه صورت گرفته است.

گلوبز همچنین بدون ذکر منابع مدعی شده است که وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد در تلاش برای پایان دادن به وابستگی طولانی مدت اسرائیل به واردات ترکیه هستند و تلاش‌هایی برای تقویت روابط با تامین‌کنندگان یونانی و قبرسی انجام می‌شود.