شمار قربانیان نوار غزه به ۳۸ هزار و ۱۵۳ نفر رسید

وزارت بهداشت دولت حماس، گزارش داد که تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل در جریان جنگ نه ماهه به ۳۸ هزار و ۱۵۳ نفر افزایش یافته است.

این وزارتخانه روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان در سرزمین‌های فلسطینی از زمان آغاز جنگ با اسرائیل در ۹ ماه پیش به ۳۸ هزار و ۱۵۳ نفر افزایش یافته است.

در حالی که در این بیانیه آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند، از ۷ اکتبر تاکنون ۸۷ هزار و ۸۲۸ نفر در نوار غزه مجروح شده‌اند.

کنش‌های اعتراضی در اسرائیل

از سوی دیگر، تظاهرکنندگان اسرائیلی برای دومین روز متوالی راه‌های تل‌آویو را مسدود کردند و خواستار توافق دولت با حماس درباره رهاسازی گروگان‌ها شدند.

«روز اخلال» سراسری در ساعت ۰۶:۲۹ صبح آغاز شد، همان زمانی که حماس در ۷ اکتبر حملاتی را به جنوب اسرائیل آغاز کرد که جرقه درگیری را آغاز کرد.

تظاهرکنندگانی که پرچم به اهتزاز درمی‌آوردند، ترافیک را در چهارراهی در تل آویو متوقف کردند و خواستار برگزاری انتخابات شدند و از دولت خواستند تا برای آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

پلیس تدابیر امنیتی در اطراف اقامتگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در اورشلیم را پیش از تظاهراتی که قرار است امروز برگزار شود، افزایش داد.

روز قبل، تظاهرکنندگان ضد دولتی یک بزرگراه را مسدود کردند و مقامات از ماشین‌های آب‌پاش برای باز کردن جاده استفاده کردند و درگیری با پلیس‌های سوار بر اسب رخ داد.