سیاستمداران مصری: عبدالله اوجالان یک مدل جایگزین ارائه می‌دهد

سیاستمداران مصری با اشاره به اینکه عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد، نظام کنفدرالیسم دموکراتیک را در برابر نظام هژمونیک به بشریت ارائه کرد، گفتند: «این مدل بر دموکراسی رادیکال و خودمدیریتی جوامع متمرکز است.»

سیاستمداران مصری با خبرگزاری فرات(ANF) صحبت کردند و از تاثیر موضع و نظر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بر خاورمیانه و جهان گفتند و اعلام کردند که عبدالله اوجالان اتفاقات زیادی را در جزیره امرالی پیش بینی کرده است.

 اوجالان کنفدرالیسم دموکراتیک را به عنوان یک جایگزین پیش برد

هماهنگ کننده ابتکار عربی برای آزادی عبدالله اوجالان و در عین حال روزنامه‌نگار الهامی الملیجی اعلام کرد که رهبر، متفکر و فیلسوف عبدالله اوجالان معتقد است که هژمونی امپراتوری آمریکا پایان ناپذیر نیست و گفت: «ماهیت وضعیت، تاریخ، حرکت تاریخ و حرکت خلق‌ها نشان می‌دهد که این هژمونی با گذشت زمان به لطف عوامل بسیاری بی‌اثر می‌شود. انسان می‌تواند نظرات عبدالله اوجالان را در موارد زیر ارزیابی کنند. اوجالان ابتدا از سرمایه‌داری انتقاد می‌کند، زیرا می‌بیند که هژمونی آمریکا نشان دهنده اوج سرمایه‌داری است. متفکر عبدالله اوجالان معتقد است که سرمایه‌داری با سازوکارهای خود باعث نابرابری اقتصادی و اجتماعی می‌شود. این امر جستجو برای مدل‌های جایگزین مبتنی بر عدالت اجتماعی و خود مدیریتی را ضروری می‌کند. سیستم کنفدرالیسم دموکراتیک که توسط رهبر اوجالان تعریف شد، به عنوان بهترین جایگزین در برابر هژمونی آمریکا توسعه یافت. این مدل بر دموکراسی رادیکال و خودمدیریتی جوامع متمرکز است.»

علوم زیست محیطی را بر اساس تجدید روابط انسان و طبیعت توسعه داد

 سفیر سابق مصر در عراق، شریف شاهین، گفت که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان الگویی را برای کشورهایی که ما آنها را مدرن می‌خوانیم ارائه کرد و گفت: «آیا ایالات متحده آمریکا می‌تواند دوباره در برابر ایده‌های اوجالان بایستد؟ رهبر اوجالان در پیش‌بینی‌‌های بعدی به اتحادیه اروپا و نقش محدود آن توجه کرد که با جنگ اوکراین ثابت شد که نمی‌تواند جلوی حمله روسیه به اوکراین را بگیرد. از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا بیش از ۱۳۰ میلیارد یورو به کیف کمک کرده است. اگرچه سیاست ایالات متحده برای کره جنوبی یا سایر کشورهایی که از آن در توسعه صنعتی الگوبرداری می‌کنند وجود دارد، آنها نمی‌توانند یک مدل سیاسی مستقل ایجاد کنند. رهبر اوجالان نظر خود را در مورد موضوع محیط زیست در اولویت قرار داد و آن را به موضوع محوری بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان تبدیل کرد. همانطور که گزارش‌های بین‌المللی می‌گویند، آلودگی، ناشی از مصرف ناپایدار و الگوهای تولید و تغییرات آب و هوایی است.»

این نویسنده و روزنامه‌نگار مصری اظهار داشت: «نظر عبدالله اوجالان متفکر و فیلسوف در علم محیط زیست مبتنی بر تجدید رابطه انسان و طبیعت است.»