تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به لبنان به ۵۴۷ نفر رسید

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های حزب‌الله و اسرائیل در جنوب لبنان که با شمال اسرائیل هم مرز است، از هشتم اکتبر به این سو به ۵۴۷ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت آخرین گزارش خود را از درگیری‌ها در امتداد مرز جنوب لبنان و شمال اسرائیل از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ یک روز پس از آغاز جنگ غزه بدین سو اعلام کرد.

بر اساس این ارقام، بر اساس اطلاعات به دست آمده از بیمارستان‌ها تا ۱۳ اوت، تعداد کشته‌ها و مجروحان حملات اسرائیل ۲۳۱۲ نفر اعلام شده است. ۵۴۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۶۴۱ نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که در مجموع ۸۴ درصد کشته‌ها و مجروحان مرد، ۹۳ درصد شهروندان لبنانی و ۵۴ درصد بین ۲۵ تا ۴۴ سال سن داشته‌اند.

۴۳ درصد از مجروحان ثبت شده توسط این وزارتخانه بر اثر تروما ناشی از بمباران اسرائیل، ۳۲ درصد در اثر انفجار و ۱۵ درصد در اثر تماس با محصولات شیمیایی مجروح شده‌اند. در بیانیه این وزارتخانه، هیچ تمایزی بین غیرنظامیان و جنگجویان قائل نشده است.

این وزارتخانه با استناد به ارقام سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، تعداد افراد آواره در منطقه مرزی را از ۸ اکتبر ۱۰۲ هزار و ۵۲۳ نفر اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمار روزنامه L'Orient-Le Jour لبنان، از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۴۰۹ جنگجوی حزب‌الله در لبنان و سوریه کشته شده‌اند که ۳۶۷ نفر در خاک لبنان کشته شده‌اند.