تعداد کشته‌شدگان نوار غزه به ۲۹ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت حماس اعلام کرد که از آغاز جنگ در نوار غزه تاکنون ۲۸ هزار و ۷۷۵ نفر که بیشتر آنها زنان، کودکان و جوانان هستند در حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

وزارت بهداشت از کشته شدن ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

این وزارتخانه با بیان اینکه تعداد قربانیان حملات اسرائیل از ۷ اکتبر به ۲۸ هزار و ۷۷۵ نفر افزایش یافته است، از مجروح شدن ۶۸ هزار و ۵۵۲ نفر خبر داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که پس از اینکه نیروهای اسرائیلی کنترل را بدست گرفته‌اند، اکسیژن‌رسانی به بیمارستانی در غزه به دلیل قطع برق متوقف شد و چهار بیمار جان خود را از دست دادند.

این وزارتخانه با بیان اینکه نگران جان ۹ بیمار دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه و شیرخوارگاه بیمارستان ناصر در خان‌یونس است، «نیروهای اسرائیلی را مسئول جان بیماران و کارکنان» در آنجا دانست.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شامگاه پنجشنبه در واکنش به طرح روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی خارج از چارچوب از سرگیری مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین را رد کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه خود در حساب ایکس (X) خود مدعی شد: «پس از کشتار ۷ اکتبر، چنین به رسمیت شناختنی پاداش بزرگی برای تروریسم بی‌سابقه خواهد بود و از هرگونه توافق صلح در آینده جلوگیری می‌کند.»