UNRWA‌: غارتگری و قاچاق، روند کمک به غزه را با مانع روبرو کرده است

ریاست آژانس ‌‌(UNRWA) سازمان ملل متحد که مسئول پناهجویان و آوارگان فلسطینی می‌باشد، اعلام کرد که غارتگری و قاچاق در غزه ‌«افزایش داشته است» و این نیز روند کمک انسانی به غزه را با ‌«مانع» روبرو می‌کند.

فیلیپ لازارینی در جلسه هیئت مشاوران در ژنو که در مورد نظارت و دنبال کردن کار و کنش‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌UNRWA مسئول می‌باشد، سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«تخریب سیستم مدنی راه را برای افزایش غارتگری و قاچاق می‌گشاید و این نیز روند رساندن کمک‌کاری‌های انسانی که پناهجویان منتظرش هستند را با ‌«مانع» روبر می‌کند.‌»

لازارینی اشاره کرد که در این ۹ ماه اخیر آنان شاهد شکستی شدند که مثال آن وجود ندارد و گفت‌: ‌«فلسطین و اسرائیلی‌ها به تلفات بسیاری دچار شدند و دردها بزرگی کشیدند، غزه ویران شد. برای بیش از ۲ میلیون فلسطینی این یک دوزخ زنده است. این یک کابوس است که نمی‌توانند از آن هوشیار شوند.‌»

طبق گزارشات UNRWA در این منطقه‌: ‌«گرسنگی در بلندترین حد خود قرار دارد‌». اکنون تنها پایانه کَرَم شالوم در میان اسرائیل و غزه باز می‌باشد.

کودکان از تشنگی و گرسنگی می‌میرند

لازارینی گفت‌: ‌«کودکان بدلیل کمبود خوراک و تشنگی می‌میرند. کامیون‌ها در مقابل پایانه‌ی مرزی رفح میان اسرائیل و مصر که از ماه می تا کنون مسدود شده است، منتظرند که آب و خوراک را برسانند.‌»

اسرائیل، UNRWA را به همکاری با حماس متهم می‌کند، این آژانس نیز این تهمت را به شدت رد می‌کند. برخی کشورها هم بدلیل این اتهامات، بودجه این آژانس را محدود کردند، اما برخی کشورهای دیگر نیز بخش بزرگی از بودجه‌ای که برای آن تعیین می‌کردند را به عقب کشیدند. ایالات متحده آمریکا که بیشترین بودجه را به این آژانس اختصاص می‌دهد‌، بودجه‌ای را که ارائه می‌داد، فریز نموده است.

در باقیمانده‌های غرب غزه تراژدی وجود دارد

لازارینی همچنین از ‌«تراژدی» در غرب غزه نیز بحث به میان آورد و چنین گفت‌: ‌«از ماه اکتبر تاکنون بیش از ۵۰۰ فلسطینی در اینجا کشته شدند.‌»

مسئولان توجه‌ها را به حملات روزانه اسرائیل علیه ساکنین معطوف داشتند.

لازارینی درباره درگیری‌های مرزی میان اسرائیل-لبنان بیان نمود که ‌«تهدید متحول شدن این به جنگی وسیع» افزایش یافته است.